08
شنبه 25 تیر 1401
شماره 8544
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گمشده در غبار!

خبر کوتاه است و امیدبخش: یک انیمیشن سینمایی ایرانی به‌نام «پسر دلفینی» توانسته طی یک‌ماه اکران در سینماهای روسیه به فروش یک میلیون و 700هزار دلاری دست پیدا کند که معادل 50میلیارد تومان و هم‌ارز فروش پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است.
ویژه
مفتش شش انگشتی در سریال «هزاردستان» تحصیل کرده ترکیه، فرانسه و سوئیس بود، فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر.
ادینبورگ: یک خودنگاره ناشناخته از ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی، پشت یکی از آثار او در نگارخانه ملی اسکاتلند در ادینبورگ کشف شده است.
یاد
اگر 2سال‌ونیم پیش پای یک خفاش پیر آویزان به جهان‌مان باز نشده بود و  آن را تغییر نمی‌داد، حالا داشتیم زندگی‌مان را می‌کردیم، بدون ماسک، بدون ژل ضد‌عفونی‌کننده و بدون ترس.

اول آخر

برداشت خربزه در تربت جام
آبی‌های دور

آبی‌های دور

نشسته است پای دیوار سفید و لیف می‌بافد پشت لیف. کلاف‌های زرد و آبی روی زیرانداز کوچکش رها هستند و  هر چند دقیقه یک‌بار قِل می‌خورند تا قسمتی از وجودشان بپیچد دور تا دور انگشت زن و پایه‌های کوتاه و بلند و زنجیره‌های بین‌شان ردیف بشوند و لیفی به لیف‌های جهان اضافه شود.
دعوای هنری با طعم پرتقال و‌موز
دعوای هنری با طعم پرتقال و‌موز
سال2019 میلادی بود که جهان هنر با فروش رفتن 120هزار دلاری یک اثری هنری که فقط شامل یک موز چسب خورده به دیوار بود شگفتی جدیدی خلق کرد.
یاد
عارف بود و زاهد، اما گوشه‌نشین و عزلت‌گزین نبود. همه‌اش در عبادت خالق بود و خدمت به خلق. و البته دلیر بود و رسید، و سخت جگرآور. در همه آن ١٣سالی که در محبس ستم‌شاهی بود، لحظه‌ای وهم و ترس به‌خود راه نداد و حتی در آن هنگام که حکم اعدامش خوانده شد، آن هم در ٢٠سالگی، در اوج تمنای زندگی، محکم بود و استوار.