• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166077
+
-

گرینویچ/کشف خودنگاره پنهان ون‌گوگ


ادینبورگ: یک خودنگاره ناشناخته از ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی، پشت یکی از آثار او در نگارخانه ملی اسکاتلند در ادینبورگ کشف شده است. این خودنگاره پشت بوم تابلویی از چهره یک زن روستایی نقاشی شده و کارشناسان نگارخانه گالری ملی اسکاتلند به‌طور تصادفی در تصویربرداری اشعه ایکس از این تابلو به‌وجود آن پی بردند. این اثر زیر لایه‌های مقوا و چسب پوشانده شده که ظاهرا هنگام قاب کردن تابلو مورد استفاده قرار گرفت. لسلی استیونسون، رئیس نگارخانه گفته است که از پیدا کردن چهره هنرمندی که «خیره به ما چشم دوخته» یکه خورده است. او افزوده است که «وقتی برای نخستین بار تصویر اشعه ایکس این اثر را دیدم، دریافتم که این یک کشف مهم است که به اطلاعات ما در مورد زندگی ون گوگ می‌افزاید.» او غالبا به‌منظور صرفه‌جویی، از طرف دیگر بوم آثاری که نمی‌پسندید برای نقاشی آثار دیگر استفاده می‌کرد. حدود ۱۵‌سال پس از مرگ ون گوگ، تابلوی چهره زن روستایی برای نمایش در یک نمایشگاه نقاشی به موزه استدلیک آمستردام قرض داده شد.

درخواست پول در آگهی ترحیم

 نیویورک: پس از انتشار خبر مرگ همسر پیشین دونالد‌ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا لینک کمک‌های مالی‌ای که زیر ای‌میل او منتشر شده سوژه رسانه‌های این کشور شد. براساس آنچه از سوی آندریا میچل، خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی» ایالات متحده منتشر شده، آقای ترامپ یک بیانیه تسلیت را از طریق ای‌میل منتشر کرده و در پایان این بیانیه نیز لینک مربوط به جمع‌آوری کمک مالی را گذاشته است: «برای نجات آمریکا کمک مالی کنید» ران فیلیپوفسکی، دادستان فدرال پیشین، در پیام توییتری جداگانه‌ای تأیید کرد که اگرچه بیانیه مستقیم ترامپ در شبکه‌های اجتماعی لینک جمع‌آوری کمک مالی را نداشته، اما ای‌میلی که او به‌طور جداگانه و از مسیر Save America PAC برای ادای تسلیت فرستاده، حاوی لینک جمع‌آوری کمک مالی بوده است. 

نقش انسان در انقراض گونه‌ها
 
بن: براساس یک مطالعه مهم تازه از هر 5 نفر یک نفر در جهان برای تامین غذا و امرار معاش به حیوانات وحشی، گیاهان و قارچ‌ها تکیه دارد. اما این گزارش می‌گوید که نحوه برداشت خیلی از گونه‌های وحشی جهان قابل دوام نیست؛ امری که امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد. کارشناسان در سال۲۰۱۹ تخمین زدند که یک میلیون گونه گیاهی و حیوانی ممکن است در چند دهه آینده منقرض شوند. به گزارش بی‌بی‌سی،   بخش اعظم این روند ناشی از صید، شکار و جنگل‌بُری بی‌رویه است. گزارش تازه که توسط همان نهاد با نفوذ تهیه شده نتیجه‌گیری می‌کند که استفاده قابل دوام از گونه‌های حیات وحش، هم برای مردم و هم محیط‌زیست حائز اهمیت اساسی است. آخرین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد یک سوم ماهی‌های وحشی بی‌رویه صید می‌شوند، بیش از ۱۰درصد درختان وحشی به‌خاطر برداشت چوب در معرض تهدید هستند و بیش از ۱۳۰۰پستاندار به‌خاطر شکار بی‌رویه به‌سوی انقراض رفته‌اند. امروز یک‌میلیون گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند. و استفاده غیرقابل دوام، غیرقانونی از گونه‌ها بخش بزرگی از مشکل است. برای نمونه، تجارت غیرقانونی حیات‌وحش یک کسب‌وکار ۲۳میلیارد دلاری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید