• شنبه 25 تیر 1401
  • السَّبْت 16 ذی الحجه 1443
  • 2022 Jul 16

دارو برای مردم گران نشد

با اجرای طرح «دارویار» قیمت دارو 20تا 30درصد افزایش یافت اما میزان پرداخت از جیب مردم بالا نمی‌رود
چهارشنبه‌شب گذشته، بدون هیچ اطلاع قبلی قیمت داروهای تولید داخل تغییر کرد و با افزایش 20تا 30درصدی قیمت آنها تحت عنوان طرح «دارویار» اعمال شد؛ طرحی که ابتدا موجی از نگرانی‌ها را میان مردم به‌وجود آورد و این تصور ایجاد شد که از این پس هزینه‌های درمانی آنها چند برابر می‌شود، اما این تمام ماجرا نیست.
گزارشی از محور پانزده خرداد در محدوده بازار تهران که در پی فعالیت انبوهی از دستفروشان با بی‌نظمی شدید همراه شده و ساماندهی آنها از هفته جاری کلید می‌خورد

آغاز ساماندهی دستفروشان بازار تهران

مثل تردد بی‌قاعده راکبان موتورسیکلت، سالیان سال است که دستفروشان و بساط‌گستران در بسیاری از نقاط شهرهای بزرگ حضور دارند و هر اقدامی که برای ساماندهی آنها انجام شده، اما و اگرهای خودش را داشته است. جمع‌آوری آنها از نقاطی که نظم شهر را به‌هم ریخته یا مانع کسب‌وکار مناسب مغازه‌داران شده، گاهی با واکنش‌های منفی شهروندان روبه‌رو می‌شود.

تحول در مفهوم براندازی

یکی از مفاهیمی که معنادهی به آن در ایران امروز دچار کژ‌تابی است، مفهوم براندزای است. آنچه روشنفکران و بخش سکولار اصلاح‌طلبان معتقدند اینکه براندازی فقط یک شاخص دارد و آن دست‌بردن به سلاح است.

دست خالی بایدن در سفر به فلسطین

دیدار 2ساعته بایدن با مقام‌های فلسطینی، دیداری بدون برنامه بود که هیچ دستاوردی برای آنها نداشت
بعدازظهر چهارشنبه همه‌‌چیز در فرودگاه بن گورین رنگ و بوی نظامی داشت. ورود و خروج‌ها به‌شدت کنترل می‌شد و باند پرواز فرودگاه بن گورین به نمایشگاهی برای سیستم‌های موشکی و پدافندی رژیم صهیونیستی تبدیل شده بود.

نان ارزان در سفره مردم؛ گندم کشاورزان در حال خرید

با گذشت 3ماه از آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد، یک مقام دولتی اعلام کرد تاکنون 63درصد نانوایی‌های ایران به این طرح موسوم به مهیا پیوسته‌اند و قرار است تا پایان تیرماه فروش نان در همه نانوایی‌های کشور با کارتخوان‌های ویژه صورت گیرد و صدور کارت نان هم منتفی است.

آتش سپید در جنگل‌های زاگرس

10هزار هکتار از جنگل‌های کشور سال گذشته در آتش‌سوزی دستخوش خسارت‌های عمده شد، اما به‌علت کاهش سرمای زمستان اخیر، امسال آفت‌ها جانی دوباره یافته‌اند و در 4ماه اخیر 4برابر مساحت کل آتش‌سوزی‌های سال 1400، جنگل زاگرسی از آفت پروانه‌های سفید خسارت هنگفتی دیده است؛ آماری که به اعتراف سازمان منابع طبیعی کشور، 41هزار هکتار آفت‌زدگی است.

چطور باعث بیشتر شدن فرونشست زمین شده‌ایم؟

هر 4 روز، اکران یک فیلم جدید

پیش‌بینی کاهش یک تریلیون دلاری اقتصاد جهان

مأموران پلیس، فرشته نجات یکتا کوچولو شدند