08
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
شماره 8493
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حلال مبغوض و حواشی حقوقی‌اش

بسیاری از ماها وقتی قرار است وصلتی انجام شود، دم از عشق بین زوجین می‌زنیم و اهمیت نداشتن مهریه در نظرمان را به رخ همدیگر می‌کشیم و با عباراتی چون «رسم و رسوماتی است که باید انجام شود، وگرنه مهریه را کی داده و کی گرفته» در موردش سخن می‌گوییم، اما خودمان هم می‌دانیم که اینها شعارهایی بیش نیست و اتفاقا برایمان خیلی هم حائز اهمیت است.
ویژه
وقتی لیست غذاهای عجیب و غریب در جهان را نگاه می‌کنی یک نام آشنا در همان اوایل لیست می‌بینی که پرچم ایران _و بسیاری از همسایه‌هایش_ را بالا نگه داشته است و این غذا «کله پاچه» است.
محمد علی با داستان‌ها و شعرهایی که پدرش از شاهنامه و سعدی و نظامی می‌گفت، بزرگ شد. در دبستان با احمدرضا احمدی هم شاگردی بود و به‌واسطه آموزش‌های پدر، خط خوبی داشت و شیفته کلاس انشا بود.
نکته
اوایل دکه‌ها بودند و دستفروش‌هایی که سیگار می‌فروختند. آنهایی که اهلش بودند هم یا باید رد بساط دستفروش‌ها را می‌زدند که در هر خیابانی حداقل یک نفرشان پیدا می‌شد، یا اینکه دنبال دکه و کیوسکی می‌گشتند که بتوانند سیگار بخرند.

ضیافت کتاب‌ها

نگاه
شبیه یک مهمانی بزرگ است. غرفه‌ها کنار هم ایستاده‌اند و کتاب‌ها ردیف به ردیف چشم‌ها را به مهمانی تماشا فرا می‌خوانند. سال‌های بسیار است که اردیبهشت ایران با عطر کتاب و کاغذ و کلمه در هم تنیده شده‌ و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رویدادی بزرگ برای اهالی جهان کتاب به شمار می‌رود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
ایندیانا: پلیس آمریکا از دستگیری زندانی فراری «خطرناک» بعد از تعقیبی ۱۰‌روزه خبر داد. این در حالی است که زندانبان زن، مظنون به فراری دادن این زندانی، جان خود را از دست داده است.
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.