• چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
  • الأرْبِعَاء 9 شوال 1443
  • 2022 May 11

تکلیف یارانه نگرفته‌ها چه می‌شود؟

72 میلیون ایرانی در قالب ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار خانوار، یارانه جدید را با مبالغ 300 تا 400 هزار تومان دریافت کردند
دیروز 72میلیون ایرانی در ۲۳میلیون و ۶۸۰هزار خانوار، یارانه جدید را با مبالغ 400هزار تومان در 3دهک فقیر و 300هزار تومان در مابقی دهک‌ها دریافت کردند. البته هنوز پرونده فاز جدید یارانه‌ها بسته نشده و قرار است ضمن ثبت‌نام دوباره از متقاضیان یارانه، به تمام اعتراض‌های احتمالی نیز در اسرع‌وقت رسیدگی شود.
ساخت مرکز ۴هزار نفری نگهداری از معتادان در شمال‌شرق تهران

جمع آوری ۱۰ هزار معتاد‌ متجاهردر 200روز

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساخت مرکز ۴هزار نفری نگهداری از معتادان متجاهر در شمال شرق تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰هزار معتاد متجاهر از سطح تهران جمع‌آوری شده‌اند.

فرهنگ کار و شرافت کارگر

توجه به مقوله کار در فرهنگ عمومی، یکی از مباحث بنیادین در عرصه توسعه و پیشرفت جوامع به‌حساب می‌آید. کار در نظام تولید و اقتصاد یک کشور مهم‌ترین رکن تحولی است که توجه به آن می‌تواند بنیان پویایی و دگرگونی اقتصادی و توسعه و پیشرفت یک کشور را فراهم آورد.

آسیب‌شناسی گام جدید هدفمندسازی یارانه‌ها

دولت سیزدهم با هدف حذف سازوکار ارز ترجیحی و رفع مخاطرات و آسیب‌های آن بر اقتصاد ملی و اقتصاد خانواده، عملا گام جدید هدفمندسازی یارانه‌ها را کلید زده است.

نیمی از سدهای کشور خالی است

سیستان‌وبلوچستان، تهران، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز 6استان صدرنشین در تنش آبی هستند
هرچه شرایط آبی فعلی کشور در بخش بارش‌ها امیدوار‌کننده است، در بخش ذخایر سدی ناامید‌کننده است. 231روز از سال آبی جاری گذشته و بخش عمده بارش‌های محتمل فصلی به پایان رسیده است، اما هم‌اکنون تنها 53درصد مخازن سدهای کشور پرشده و هنوز 47درصد آن خالی است. اطلاعات رسیده از دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور به همشهری نشان می‌دهد، با سپری‌شدن بخش عمده سال آبی 1401-1400، میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور 26.96میلیارد مترمکعب است که نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته ۹درصد کاهش نشان می‌دهد.

شمارش معکوس برای پایان کرونا

براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، آمار فوتی‌های کرونا در روز گذشته به 3نفر رسید؛ این یعنی کمترین آمار قربانیان کرونا از ابتدای شیوع تاکنون. بنابر آخرین گزارش‌ منتشرشده، تنها در یک روز اخیر، تمام استان‌ها جز تهران-2فوتی- و البرز-یک فوتی-، بدون مرگ بودند و علاوه بر کاهش فوتی‌ها، بستری‌ها هم در 30استان کشور تک‌‌رقمی و صفر شد؛ به‌طوری که از بین 460بیمار قطعی شناسایی شده، تنها 82نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

اقبال جهانی به دوز چهارم واکسن کرونا

دوز چهارم واکسن کووید-19 که در واقع دومین دوز تقویت‌کننده سیستم ایمنی محسوب می‌شود، محافظت ناشی از دوزهای قبلی واکسن را به‌ویژه در افراد بالای 70سال، در برابر این بیماری افزایش می‌دهد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، البته دانشمندان می‌گویند هرگونه محافظت کوتاه‌مدت در برابر عفونت ممکن است به‌سرعت از بین برود. اما با این حال، در انگلیس چهارمین دوز واکسن برای افراد بالای 75سال و افراد آسیب‌پذیر در ماه آوریل ارائه شد.

چالش های ناشران استانی در نمایشگاه 33

پس از 2سال وقفه ناشی از همه‎گیری کووید19در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، امروز چهارشنبه21اردیبهشت علاقه‎مندان‌ به کتاب می‎توانند دوباره در سی‌وسومین دوره آن شرکت کنند.

تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بحران جهانی مواد غذایی

در همشهری آنلاین بخوانید

به‌دنبال هوای نو برای هیئت‌ها