03
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
شماره 8493
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باری را که روی زمین بود شهرداری برداشت

یادداشت
اگر آسیبی با اولویت بیشتر در شهر وجود دارد، ابتدا باید به سمت آن برویم. البته اینگونه هم نیست که نسبت به کاری که انجام می‌شود، بی‌اعتنا باشیم.
ویژه
مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت با حضور خانواده شهیدان «علی خسروی»، «علی فراهانی» و شهیده «زهرا بی‌آزار شارمی» و فرمانده ستاد کرونای تهران در صحن شورای شهر تهران برگزار شد و پرویز سروری، نایب‌رئیس پارلمان شهری گفت که مدافعان سلامت با ایثار و گذشت خود سلامت را به جامعه هدیه کردند و نام و یادشان تا ابد جاودانه شد.
گزارش-همشهری آنلاین
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساخت مرکز ۴هزار نفری نگهداری از معتادان متجاهر در شمال شرق تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰هزار معتاد متجاهر از سطح تهران جمع‌آوری شده‌اند.
سومین جلسه قرارگاه توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک با بازدید شهردار پایتخت از خط تولید ناوگان ریلی زیرزمینی همراه شد

واگن‌سازی تهران،روی ریل تولید انبوه

حمل ‌و نقل
شهردار تهران پس از برگزاری سومین جلسه قرارگاه توسعه حمل‌ونقل عمومی در محل شرکت واگن‌سازی‌ تهران از خط تولید این شرکت بازدید کرد؛ شرکتی که با تکیه بر توان داخلی، تولید واگن‌های مترو را بیش از پیش دنبال می‌کند. به‌گزارش همشهری، در این جلسه، مسئولان حاضر از آخرین وضعیت ایستگاه‌های باقیمانده خط۷، تکمیل انبار قطعات یدکی، فعال‌سازی‌ قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن، اورهال ۴۰۰دستگاه واگن، احداث خطوط جدید ۸ تا ۱۱، پیگیری انعقاد و اجرایی‌سازی‌ قرارداد مپنا گزارشی ارائه کردند.

متروی تهران در آستانه عبور از بحران چندساله

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از انعقاد قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی با بانک شهر و شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه برای خرید قطعات و تجهیزات ناوگان مترو و همچنین مراحل اولیه انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی برای ارتقا و اورهال قطارهای فرسوده متروی تهران خبر داد.
اتوبوسرانی در انتظار ظرفیت 4میلیونی
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به تأمین ون‌های مخصوص جابه‌جایی افراد دارای معلولیت در پایتخت تأکید کرد.
PDF شهر
کوتاه شهر
طی چندسال اخیر با اقدامات شهرداری و راه‌آهن، مسیر قطارها در مناطق 17و 18 به زیر زمین منتقل شده اما هنوز 40متر از حریم راه‌آهن روی سطح زمین باقی ‌مانده است و به همین دلیل اجازه ساخت‌وساز به 13هزار و 500پلاک ریزدانه این محدوده داده نمی‌شود.
به‌گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران انتشارات این سازمان با 290عنوان کتاب در حوزه تخصصی زیباسازی شهری در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.