11
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
شماره 8493
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد که این شرکت در حال آزمایش NFT روی پلتفرم اینستاگرام است و این قابلیت به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.
دولت از محل اعتبارات امسال ۱۰۰هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تخصیص داده است.
السالوادور درحالی‌که رمزارزها ازجمله بیت کوین افت شدیدی را طی روزهای اخیر تجربه کردند، با خرید 500بیت‌کوین، ارزش خزانه رمزارزی خود را افزایش داد.
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، ۸۰درصد خانوارهای هر استان باید تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار بگیرند و مبنای پوشش خانوار، کدپستی یا پلاک ثبتی شهری - روستایی و نقشه‌های هوایی مورد تأیید رگولاتوری است.

اقبال جهانی به دوز چهارم واکسن کرونا

در شرایطی که شواهد نشان می‌دهد ویروس کرونا در حال افزایش سرایت ولی کشندگی کمتر است، متخصصان تزریق دوز چهارم واکسن کووید-19 را برای افراد واجد شرایط توصیه می‌کنند
دانش
دوز چهارم واکسن کووید-19 که در واقع دومین دوز تقویت‌کننده سیستم ایمنی محسوب می‌شود، محافظت ناشی از دوزهای قبلی واکسن را به‌ویژه در افراد بالای 70سال، در برابر این بیماری افزایش می‌دهد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، البته دانشمندان می‌گویند هرگونه محافظت کوتاه‌مدت در برابر عفونت ممکن است به‌سرعت از بین برود. اما با این حال، در انگلیس چهارمین دوز واکسن برای افراد بالای 75سال و افراد آسیب‌پذیر در ماه آوریل ارائه شد.