22
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
شماره 8493
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با تسنیم گفت: قطعا مجروحیت افرادی که آثار شیمیایی دارند را می‌پذیریم و تا الان هم جانبازی شیمیایی آنها را پذیرفته‌ایم.
یکی از ضعف‌های بزرگ سینمای ایران در 2دهه اخیر، نادیده‌گرفتن قهرمانان بوده است. جز نمونه‌های بسیار اندک که به نمایش چنین الگوهایی پرداخته‌‌اند، کمتر فیلم ایرانی را می‌توان یافت که اساسا قهرمان‌محور باشد!
خبر
چشمان مادر شهید آران و بیدگل پس از ۳۴‌سال فراق به آرامگاه فرزند شهیدش در شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد روشن شد.

خلبان ایرانی که پیشنهاد آمریکا را رد کرد

نگاهی به زندگی زنده‌یاد سرهنگ خلبان «علی‌اشرف‌ بهرامی‌پناه» که به «گرگ آسمان» شهرت داشت
گزارش
ایران در برابر تهاجم نظامی عراق همواره به رعایت اصول انسانی و اسلامی معتقد و پایبند بود و از هر شیوه و ابزار جنگی جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نکرد. ایران نه‌تنها از بمباران مناطق غیرنظامی و توسل به سلاح شیمیایی اجتناب می‌کرد، بلکه در برابر حملات هوایی به شهرها، زنان و کودکان بی‌گناه ایرانی، فقط در میدان‌های نبرد و نظامی تلافی می‌کرد.
خواب ارغوانی

خواب ارغوانی

اگر به خواندن کتاب‌های شعر با مضمون دفاع‌مقدس علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب «خواب ارغوانی» نوشته سید علی موسوی گرمارودی را از دست ندهید. شعرهای این مجموعه شامل 3بخش است: بخش اول‌ گزیده‌ای است از شعرهای پیش از انقلاب که در ایام مبارزه با رژیم -چه پیش از زندان ساواک و چه در زندان و چه در دوران شکل‌گیری انقلاب- سروده شده‌اند.
مهمان‌هایی با کفش‌های لنگه به لنگه
مهمان‌هایی با کفش‌های لنگه به لنگه
روایت خاطرات طنز از دوران دفاع‌مقدس برای نوجوانان از نوآوری‌های نویسندگان حوزه دفاع‌مقدس برای معرفی گوشه‌هایی از زندگی ایثارگرانی است که با وجود جانبازی همچنان روحیه خود را حفظ کرده‌اند.
گزارش
به گواه تاریخ و آنچه بر سر این سرزمین آمده، باید گفت اگر قدرتمند نباشیم و روی اهداف خود استوار نایستیم، دیگرانی هستند که ما را از پای درخواهندآورد.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
موزه‌های دفاع‌مقدس با یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس و انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل جوان در برخی شهرهای کشور ساخته شده‌اند.