• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149082
+
-

گرینویچ/شفافیت سانفراسیسکویی برای سارق‌ها

گرینویچ/شفافیت سانفراسیسکویی برای سارق‌ها

به‌تازگی شهروندان سانفراسیسکوی آمریکا برای در امان ماندن از ناخنک‌های سارقان به ‌خودروی‌شان درها و حتی صندوق عقب خودرو را باز می‌گذارند تا سارقان ببینند که داخل آنها خالی است. به گزارش این‌ساید‌ادیشن، پس از اینکه در اوکلند هم راننده‌ها با این شفافیت ناگزیر موفق شدند از صدمه به‌ خودرو‌های‌شان در امان باشند، مردمان سانفرانسیسکو هم به این کار روی آوردند. این گزارش نشان می‌دهد طی یک سال گذشته دستبرد سارقان به ‌خودرو‌ها تا 200درصد افزایش داشته است و برای نمونه روزانه 74سرقت لوازم داخل خودرو به پلیس گزارش می‌شود. همچنین برخی از راننده‌ها روی تکه‌ کاغذی باز بودن درها‌ را به سارقان گوشزد می‌کنند و برای نمونه می‌نویسند: لطفا شیشه‌ها را نشکنید درهای خودرو باز است.

جایزه برای قاتل گوزن
پلیس آمریکا برای اطلاعاتی مربوط به شکارچی یک گوزن در منطقه پتن ایالت مین که به‌ صورت غیرقانونی شکار شده 2هزار دلار جایزه تعیین کرده است. 
به گزارش دبلیو‌ای‌بی‌آی، این گوزن در هفته منتهی به جشن شکرگزاری آمریکایی‌ها پیدا شده و آنطور که شواهد نشان می‌دهد به‌خاطر گوشت‌اش شکار شده است. 
گویا ساکنان منطقه یاد‌شده به‌خاطر مشاهده شکارچی‌ غیرمجازی که هر از چند گاهی در منطقه دیده می‌شود بار‌ها به پلیس گزارش داده‌اند و ابراز نگرانی کرده‌اند. به همین دلیل برای یافتن این شکارچی جایزه‌ای 2هزار دلاری تعیین شده است.

به چشم‌هایتان هم اعتماد نکنید
اگر خیالتان راحت است که هیچ‌کس نمی‌تواند به محتویات حسابتان دسترسی پیدا کند و حسگر چشمی گوشی فقط شبکیه چشم‌های شما را می‌شناسد، سخت در اشتباه هستید. به گزارش دیلی‌میل، سارقان برای گذر از سد اسکن شبکیه گوشی‌های تلفن‌همراه کاربر‌ها آنها را بی‌هوش می‌کنند و فقط با بالا دادن پلک فرد به‌راحتی از تمام درهای امنیتی گوشی فرد گذر کرده و حساب بانکی او را خالی می‌کنند. در مورد اخیر، مردی چینی نامزدش را با یک نوشیدنی بی‌هوش کرد و 150هزار ین معادل چیزی حدود 23هزارو500دلار از حساب او برداشت کرد. این مرد 28ساله اهل گوانشی تحت تعقیب پلیس است اما بسیاری از سارقان با متوسل شدن به راهکار‌های حرفه‌ای می‌توانند پس از این نوع سرقت‌ها ردی از خود باقی نگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید