24
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
شماره 7932
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شب‌های مگسی

روایت
... مثل مگس‌های اسیر که با تمام توان بال بال می‌زنند، ولی پاهایشان از کاغذ مگس‌گیر جدا نمی‌شود.
ویژه
نوجوانی دوره‌ای ا‌ست که انسان دنیای آرام و بی‌خیالی کودکی را ترک می‌کند و وارد مرحله‌ای می‌شود که باید خود را برای پذیرفتن مسئولیت و حضور در اجتماع آماده کند.
شستن دست با آب و صابون که از مدت‌ها پیش برای پیشگیری از عفونت‌های تنفسی توصیه می‌شده، در زمانه شیوع کرونا اهمیت بیشتری یافته است.
​​​​​​​«از بانوان نویسنده چه خبر؟» متشکل از 8 داستان از نویسندگان مطرح زن اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است؛ روایت‌هایی از قلم زنانه در دوره‌ ظهور تحولاتی در غرب که زنان را از حقوقی مانند مردان برخوردار کرد.
طرح روز
​​​​​​​لس‌آنجلس: یک قاضی فدرال آمریکا در لس‌آنجلس روز جمعه یکم مه ۱۲ اردیبهشت شکایت تیم ملی فوتبال زنان علیه فدراسیون فوتبال این کشور برای دریافت دستمزد برابر با مردان را رد کرد.
​​​​​​​لندن: نتیجه 2تحقیق جداگانه نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا در محله‌های فقیرنشین بریتانیا دو برابر بیشتر از محله‌های ثروتمندان قربانی گرفته است.

عکس روز

عکس روز
فروش خون بهبود‌یافته‌های کرونا

فروش خون بهبود‌یافته‌های کرونا

​​​​​​​نیویورک: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده برخی شرکت‌های بیوتکنولوژی با فروش نمونه خون بیماران بهبود‌یافته از ویروس کرونا سودهای هنگفت کسب می‌کنند.
غلبه کودک 7ساله بر کرونا و سرطان
غلبه کودک 7ساله بر کرونا و سرطان
​​​​​​​ماساچوست: پسربچه 7ساله‌ای که پس از غلبه بر کرونا و سرطان از بیمارستان مرخص شده بود، مورد استقبال کادر پزشکی، آتش‌نشان‌ها و چند خودروی پلیس قرار گرفت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​تاسیس بانک‌های خارجی در مناطق آزاد می‌تواند موجب تحول ارزشمندی شود.
از فرد مبتلا و مشکوک در اتاق در بسته و جداگانه نگهداری کنید.
​​​​​​​شرکت ان‌ویدیا از تولید یک دستگاه ارزان‌قیمت و قابل حمل تنفس مصنوعی خبر داده که مونتاژ آن نیز بسیار ساده است و می‌تواند جان بیماران مبتلا به کرونا را نجات دهد.