• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 19 فروردین 1400
کد مطلب : 127642
+
-

آماربازی

06
به گواه آمارهای متریکا، مرتضی تبریزی خلاق‌ترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ برتر بود چون 6بار با پاس کلیدی برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت ساخت. مهاجم سابق استقلال که بعد از ناکامی‌های دنباله‌دارش در جمع آبی‌پوشان حالا به گل‌گهر پیوسته هنوز برای تیم قلعه‌نویی هم گلی نزده اما آمارهای این هفته نشان می‌دهد لااقل در موقعیت‌سازی موفق بوده است. این هفته سروش رفیعی هم با 3دریبل موفق، تکنیکی‌ترین بازیکن هفته بود. میلاد جهانی (ذوب‌آهن) 7شوت به سمت دروازه تیم سابقش نفت آبادان زد و شوتزن‌ترین بازیکن هفته شد. در هفته نوزدهم بیشترین قطع پاس (9) برای مسعود ریگی از استقلال و بیشترین دفع توپ برای وحید محمدزاده از ذوب‌آهن ثبت شده است. حمید بوحمدان (تراکتور) هم بیشترین نبرد هوایی موفق (8) را داشته است.

21
 اما از آمارهای فردی که بگذریم در آمارهای تیمی پرسپولیس با وجود اینکه در هفته نوزدهم پیروز نشد اما بالاترین امید گل(2/41)، بیشترین شوت (21) و بیشترین شوت در چارچوب (6) را داشته که در این مورد آخر سپاهان و گل‌گهر هم با این تیم مساوی بوده‌اند. استقلال این هفته با ردوبدل کردن 648پاس بیشترین تعداد پاس و با مالکیت 65درصدی بیشترین مالکیت توپ را داشت اما با وجود این رکوردها گلی نزد و مقابل پیکان بدون گل متوقف شد. بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل (20درصد) به نام ماشین‌سازی ثبت شده و ذوب‌آهن هم با تحمل 2شوت مقابل نفت آبادان کمتر از تمام تیم‌ها به حریفش فرصت شوتزنی داده است. همچنین گل‌گهر 58درصد نبردهایش را پیروز شد تا قلدرترین تیم هفته لقب بگیرد.

08
 2 تیم نفتی استان خوزستان 8هفته است که پیروز نشده‌اند و هم‌اکنون بیشتر از هر تیم دیگری در حسرت پیروزی مانده‌اند. البته رکورد پیروز نشدن در هفته‌های متوالی در فصل جاری در اختیار ماشین‌سازی، نساجی و ذوب‌آهن است که به‌ترتیب 14، 13و 12هفته را در حسرت پیروزی سپری کردند و درنهایت پیروز شدند. نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان که در 8هفته اخیر پیروز نشده‌اند ممکن است در هفته‌های آینده به این رکوردها هم برسند. سایپا هم بعد از آنکه استقلالِ محمود فکری را برد دیگر پیروز نشده و تعداد هفته‌های بدون پیروزی‌اش حالا به 7هفته رسیده است. اما در نقطه مقابل این تیم‌ها، پرسپولیس این هفته به رکورد 9هفته بدون باخت رسید که قبلا فقط استقلال به آن رسیده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید