10
چهار شنبه 24 مهر 1398
شماره 7786
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زم از 2سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه بود

امنیتی
مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه گفت: نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌الله زم و تحرکات وی را زیرنظر داشتند و تقریبا از 2سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت.
ویژه
بهرام پارسایی با تأکید بر اینکه قاچاق معکوس چمدانی دارو با قیمت ارز دولتی به کشورهای همسایه باید متوقف شود، گفت: اگر مستندات این موضوع به کمیسیون اصل‌90 ارجاع شود، حتماً آن را پیگیری می‌کنیم.
جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید با تأکید بر اینکه باید اجازه داد تا قوه قضاییه به پرونده روح‌الله زم با قاطعیت و عادلانه رسیدگی کند، گفت: نباید در ادامه راه به سمتی برویم که به‌طور قطره‌چکانی اطلاعاتی از روح‌الله زم گرفته و در راستای تخریب یک فرد یا جریان سیاسی از آن استفاده کنیم بلکه باید به‌دنبال سرچشمه اصلی باشیم.
محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از نقض حکم دادگاه بدوی یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با یک پرونده اخلاقی خبر داد و گفت: با نقض حکم، پرونده به دادگاه هم‌عرض می‌رود.

ترافیک میانجی‌ها

مناقشات اخیر تهران، واشنگتن و ریاض سبب شکل‌گیری تلاش‌های موازی از سوی برخی کشورها برای برقراری روابط ایران، آمریکا و عربستان شده است
سفر عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به ایران با 2پیام یکی از طرف سعودی‌ها که پیام اصلی بود و دیگری از طرف رئیس‌جمهور آمریکا؛ نشان داد میانجی‌ها چهره عوض کرده‌اند؛ تا همین 2سال پیش سلطان‌قابوس عمانی و وزیر خارجه‌اش به‌عنوان میانجی اصلی بین ایران، آمریکا و برخی کشورهای دیگر شناخته می‌شد اما در یک‌سال اخیر ازقضا عمان از قافله میانجیگرها عقب مانده و جای خود را به کشورهایی مثل پاکستان، عراق و حتی امانوئل مکرون فرانسه داده است؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نشست خبری خود به همین قضیه میانجیگری‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه غیراز پاکستان، کشورهای دیگری ازجمله عراق هم در این زمینه تلاش می‌کردند و می‌کنند، تصریح کرد: برای اینکه از طریق گفت‌وگو مسائل و مشکلات منطقه را با کشورهای منطقه ازجمله عربستان حل‌وفصل کنیم، مشکلی نداریم.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در قانون برنامه ششم توسعه آمده که رئیس قوه قضاییه هم مکلف شده گزارش‌های این قوه را به مجلس ارائه دهد.
ابوالفضل سروش، نماینده تهران گفت: هم مشارکت و هم ترکیب مجلس یازدهم نزدیک به مجلس دهم خواهد بود.