• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18870
+
-

خبرهای کوتاه | سیاست

  روحانی:جهان نیازمند آموزه زرتشت است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان گفت: جهان امروز بیش از گذشته نیازمند آموزه‌های اخلاقی ازجمله آموزه‌های زرتشت است. گفتار نیک، کردارنیک و پندارنیک، آموزه‌ای است که امروزه جهان باید به آن توجه کند. این آموزه اشاره دارد که رفتار و کردار ما متاثر از پندار ماست و ما باید تفکر و پندار خویش را اصلاح کنیم.  به گزارش ایسنا، در بخشی از متن کامل پیام روحانی آمده است که برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان را صمیمانه تبریک می‌گویم و برای تمامی شرکت‌کنندگان ارجمند و دست‌اندرکاران سختکوش آن آرزوی توفیق دارم. نشست پیروان اشوزرتشت بزرگ که یکتاپرستی را در جهان گسترش داد، مایه مباهات ایرانیان است.

توضیحات وزارت کشور درباره تغییر فرماندار کازرون

رمضان شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور ضمن تأکید بر اصلاح خبر منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص عزل فرماندار کازرون، اعلام کرد: برکناری در کار نبوده و استانداری فارس درصدد ارتقای جایگاه شغلی فرماندار سابق این شهرستان است. تغییر فرماندار فارس به فاصله کوتاهی پس از تجمعات مردم شهرهای کازرون و قائمیه در استان فارس اتفاق افتاد. در تجمعات 26اردیبهشت‌ماه مردم کازرون که خواهان لغو طرح تقسیم این شهرستان شده بودند 3نفر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که مردم شهرستان قائمیه نیز طی 2تجمع در خردادماه خواهان انجام وعده طرح تقسیم کازرون و تشکیل شهرستان جدید کوه‌چنار شده بودند.

کنایه ابوطالبی به ولایتی

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رئیس‌جمهور در توییتی که ظاهرا کنایه به اظهارات علی اکبر ولایتی درباره تکیه به روسیه داشت، نوشت: سیاست «نه شرقی - نه غربی»، راهبردی گرانسنگ برای وحدت حول محور «سیاست خارجی مستقل» در جهان است؛ تلاش برای تغییر آن و «چرخش استراتژیک» به سمت شرق، خلاف شعارهای انقلاب، نظر صریح امام و سبب انشقاق جامعه به مدافعان و مخالفان گرایش به شرق یا غرب است؛ تابلوی سر در وزارت خارجه، فقط یک تابلو نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید