• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18864
+
-

کافه مجلس

برجام را به‌عنوان سرباز رهبری آتش زدم

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم گفت: با خروج آمریکا از برجام، ایران هم باید از این توافق خارج و فناوری هسته‌ای را مجدد افزایش دهد، همچنین اقدامات داوطلبانه را لغو کند زیرا با خروج آمریکا دیگر برجامی باقی نماند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پیش از این فرمودند که درصورتی که طرف‌های مقابل برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم. سناتور آمریکایی آب دهان خود را روی برجام انداخت و آن را پاره کرد لذا ما می‌بایست آن را آتش بزنیم، از این‌رو به‌عنوان سرباز مقام معظم رهبری برجام را در مجلس آتش زدم. او در گفت‌وگو با خانه ملت، ادامه داد: در قانون اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام آمده که نسبت به توسعه سریع برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی سامان داده شود، تا ظرف 2سال غنی‌سازی‌ کشور به یکصد و نود هزار سو برسد. بنابراین با خروج آمریکا این 3اقدام باید عملیاتی می‌شد.

از انتخابات هیأت رئیسه مجلس تا انتخابات 1400

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برخی فکر می‌کنند زرنگی کردند و می‌توانند با بعضی از رفتارها و مسکوت نگه‌داشتن برخی اقداماتشان هر دو جناح را حفظ کنند اما با اطمینان می‌گویم به نتیجه نمی‌رسند و اینگونه رفتارها به بدنامی آنها می‌انجامد. این عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه انتخابات هیأت رئیسه آزمون خوبی برای شناخت افراد بود، در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین ادامه داد: افرادی که می‌خواهند برای 1400عقبه‌ای از خود مشخص کنند در این آزمون خود را نشان دادند. برخی مطرح می‌کردند لاریجانی در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری و بعد از روحانی در اردوگاه اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد، خلاف این گفته ثابت شد و همگان دریافتند لاریجانی در اردوگاه اصولگرایان است، در واقع تنها راه حیات سیاسی علی لاریجانی باقی ماندن در اردوگاه اصولگرایان است.

یک اصلاح طلب هم به لاریجانی رأی نداد

حسن نوروزی، عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی درباره انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و انتخاب علی لاریجانی برای بار یازدهم بر مسند ریاست مجلس گفت: ریاست علی لاریجانی را همه ما قبول داشته و داریم، کسی علم و تجربه او را برای اداره مجلس فعلا ندارد. وی با اشاره به اینکه برخی لاریجانی را در اردوگاه اصلاحات می‌دانستند اما در قامت اصولگرایی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: شبهه‌هایی وجود داشت که لاریجانی ریاست خود را از اصلاح‌طلبان وام می‌‌گیرد، اما اتفاقات مجلس نشان داد لاریجانی ریاست خود را مدیون اصولگرایان است؛ چه مستقلین و چه ولایی‌ها.او خاطرنشان کرد: حتی یک نفر هم از اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید به لاریجانی رأی نداد، همه یک طرف ایستادند و لاریجانی و اصولگرایان سمت دیگر.

کامیون‌داران معترض، سیاسی نیستند

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کامیون‌داران معترض سیاسی نیستند و برای حل مشکلات صنفی و معیشتی خود اعتصاب کرده‌اند. او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر اینکه این افراد صرفا برای حل مشکلات صنفی و معیشتی خود اعتصاب کرده‌اند و خواستار حل این مسائل هستند، ادامه داد: متأسفانه در چنین مواقعی رسانه‌های خارجی به‌دنبال آن هستند که مسائل داخلی ما را وارونه و آنطور که خودشان می‌خواهند، جلوه دهند.خضری با بیان اینکه مطالبات کامیون‌داران کاملا به حق است و مسئولان ذیربط باید به خواسته‌های آنان توجه کنند، گفت: رانندگان نیازمند حمایت دولت هستند و باید مطالبات آنان را مورد بررسی دقیق قرار داده و حل کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید