• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99784
+
-

در حاشیه سیاست

  گزینه‌های روی میز ایران
مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام با هدف فعال کردن مکانیسم ماشه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به گزینه‌های روی میز ایران در مقابل این اقدامات اشاره کرد و به تسنیم گفت: یکی از این موارد، اجرا نکردن پروتکل الحاقی و تجدید نظر در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. ذوالنوری با تأکید براینکه یکی از گزینه‌های ایران در برابر بدعهدی‌های طرف غربی برجام خروج از «ان‌پی‌تی» است، اظهار داشت: ایران هیچ‌گاه مشتاق نبوده که از ان‌پی‌تی خارج شود؛ مگر اینکه ناچار شود.

  چالش اعتبارنامه قالیباف در رقابت برای ریاست
داریوش قنبری، نماینده ادوار مجلس و مشاور پارلمانی شهردار تهران درباره انتقاد چهره‌های اصولگرا از مسائل شهرداری در زمان محمدباقر قالیباف و احتمال به مشکل خوردن پروسه تأیید اعتبارنامه او در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد رقبای قالیباف تأیید اعتبارنامه او را به بعد از انتخاب رئیس مجلس موکول کنند که اگر این اتفاق بیفتد یک شکست برای آقای قالیباف خواهد بود. قنبری در گفت‌وگو با نامه‌نیوز تصریح کرد: قطعا و یقینا کسی که روی اعتبارنامه‌اش اعتراض گذاشته شده نمی‌تواند در رأی‌گیری‌های صحن علنی مشارکت کند و به نوعی حذف شده تلقی می‌شود؛ بنابراین وقتی اعتبارنامه کسی در روند بررسی‌ها با مشکل مواجه شود عملا نمی‌تواند برای کرسی ریاست یا سایر جایگاه‌های هیأت‌رئیسه اعلام کاندیداتوری کند.

  کرباسچی نماینده کارگزاران هم نیست...
جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سخنان اخیر غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران به ایلنا گفت: آقای کرباسچی اول باید مشخص کند که به‌عنوان دبیرکل و تصمیم شورای مرکزی جریان سازندگی صحبت کرده‌اند یا نظرات شخصی خودشان را بیان می‌کنند؛ چراکه شاهد هستیم آقای کرباسچی یک جور صحبت می‌کند، آقای عطریانفر به‌گونه‌ای دیگر و همچنین آقای مرعشی، قوچانی و یا طاهرنژاد هرکدام به‌نحوی غیراز دیگران اظهارنظر می‌کنند. امام تأکید کرد: حزب کارگزاران جریانی است با صداهای متفاوت و رفتارهای تک‌روی؛ اما ضمن احترام به حزب کارگزاران و همه اعضای آن صحبت‌های آقای کرباسچی شفاف نیست و ایشان را نماینده جریان کارگزاران هم نمی‌دانیم چه برسد به نماینده جبهه اصلاحات که بخواهد نظراتی را برای کل جریان داشته باشد. این چهره اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی هیچ‌گاه خودش ادعای رهبری جریان اصلاحات را نداشته و همیشه از طرف این جریان به سمت ایشان درخواست‌هایی فرستاده شده و همواره از موقعیت، ‌شأن و جایگاه او برای کشور و مردم استفاده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید