• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99508
+
-

دولت می‌خواهد کسری بودجه‌اش را جبران کند

اولیایی می‌گوید روند خصوصی‌سازی‌ استقلال و پرسپولیس مسیر درستی نیست

محمد زارعی

کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درخصوص اینکه یک هوادار به اسم اسپانسر در مورد پرداخت بدهی‌های میلیچ و دیاباته جعل رسید انجام داده گفت: «هنوز درباره اصل موضوع اطلاع دقیقی ندارم. من هم در رسانه‌ها دیدم که رسید پرداختی به میلیچ و دیاباته دروغ است اما مسائل دیگری هم دخیل است باید اطلاعاتم کامل باشد تا دقیق حرف بزنم. ازجمله مسائلی که می‌توان روی آن تأکید داشت اینکه همه تقلبی بودن رسیدها را قبول ندارند و کارهای مربوطه دارد انجام می‌شود و در مراحل اداری است. باید صبر کنیم تا در چند روز آینده این موضوع به‌طور دقیق مشخص شود.»
وی درخصوص ارزیابی‌اش از عملکرد سعادتمند در پست مدیرعاملی استقلال تصریح کرد: «برای ارزیابی عملکرد سعادتمند باید دوره‌ای بگذرد تا در مورد عملکردش صحبت کنیم. همانطور که الان دارند در مورد عملکرد من، فتح‌الله‌زاده و فتحی نظر می‌دهند. توصیه‌ای که به آقای سعادتمند دارم اینکه برنامه ارائه دهد. برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت ارائه دهد تا براساس برنامه‌هایش مورد ارزیابی قرار گیرد.»
او با اشاره به اختلاف پیشکسوتان استقلال با فرشید اسماعیلی بابت مصاحبه‌ای که این بازیکن علیه آنها داشت گفت: «اینکه پیشکسوتان بخواهند جواب فرشید اسماعیلی را بدهند درست نیست. به هرحال فوتبالیست‌ها هم زندگی‌شان از همین راه می‌گذرد و باید خواهان مطالبات خود باشند اما اگر صحبتی دارند باید به باشگاه و مدیریت مراجعه کنند و صحبت‌هایشان را بگویند نه اینکه در رسانه‌ها معترض شوند.»
اولیایی افزود: «همه این موضوعات نشات گرفته از دولتی بودن باشگاه و بی‌پول بودن آن است. از طرفی باشگاه دولتی است، از طرفی هم پول نمی‌دهند و منبع درآمدی مانند حق‌پخش در دسترس نیست. یعنی فرمول خاصی نیست. نه برنامه‌ای وجود دارد و نه بودجه‌ای هست. جالب اینکه ممنوعیت قانونی هم وجود دارد که دولت به فوتبال حرفه‌ای نباید پرداختی داشته باشد.»این مدیر باسابقه فوتبال کشورمان با اشاره به بلاتکلیفی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تأکید کرد: «عدم‌تعیین جایگاه قانونی مشکل اصلی این دو باشگاه است. 9سال پیش مجلس طرح جامع ورزش را آماده کرد و آماده ارائه در صحن مجلس بود که قرار شد در کمیته‌ای برسی‌های دقیقی روی آن انجام شود تا به صحن علنی مجلس برود. الان 9سال است منتظر هستیم این کار انجام شود؛ طرحی که بسیاری از مشکلات را حل می‌کرد.»اولیایی درخصوص احتمال واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تأکید کرد: «این رویه که طی می‌شود صحیح نیست. سازمان خصوصی، وزیر اقتصاد و وزیر دادگستری مقصر هستند و باید بدانند این مسیر واگذاری غلط است. هم باشگاه ضرر می‌کند و هم خریدار. به‌نظرم دولت 50هزار میلیارد تومان کمبود بودجه دارد و فقط می‌خواهد از طریق خصوصی‌سازی‌ این دو باشگاه بخشی از آن را جبران کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید