• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99237
+
-

طرح ادعای جعلی بودن مدارک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم

شوک سوم به مجلس یازدهم

منتخب تفرش: این موضوع شیطنت سیاسی و رسانه‌ای فرمانداری بوده است

روز گذشته خبری به نقل از معاون سیاسی اجتماعی استانداری مرکزی مبنی بر جعلی‌بودن مدارک تحصیلی نماینده منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم در فضای مجازی منتشر شد، که این اخبار تأیید صلاحیت این نامزد را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
بعد از درگذشت فاطمه رهبر، منتخب مردم تهران و محمدعلی رمضانی‌دستک، منتخب مردم آستانه اشرفیه برای مجلس یازدهم، موضوع جعلی‌بودن مدارک تحصیلی سینا کمال‌خانی، نماینده منتخب تفرش، سومین شوک به مجلس یازدهم قبل از تشکیل آن است. به‌گزارش فارس، بهروز اکرمی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار مرکزی در گفت‌وگو با برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود: بنده از صحت جعلی‌بودن مدرک هیچ اطلاعی نداشته‌ام، ولی شورای نگهبان به نقصی در پرونده منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پی برده است. وی همچنین اعلام کرده بود: منتظر بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور نسبت به پرونده منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین مجلس شورای اسلامی هستیم که این کار زمان‌بر است و هرچه وزارت کشور و شورای نگهبان تصمیم بگیرند، بدان عمل خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز اعلام کرده است: هفته گذشته از سوی امور دانش‌آموختگان وزارت علوم نامه‌ای به فرمانداری تفرش مبنی بر نامعتبربودن مدرک منتخب مردم شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فکس شد که رونوشت این نامه به دفتر آقای حسینی، نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان ارسال شده است. به همین‌خاطر با توجه به اینکه صحت انتخابات در استان مورد تأیید قرار گرفته و مرجع رسیدگی به این موضوع شورای نگهبان کشور است، هیأت نظارت استان متن نامه فوق را به شورای نگهبان کشور جهت بررسی و رسیدگی گزارش کرده و قرار است شورای نگهبان کشور نظر نهایی را طی هفته‌های آتی اعلام کند.
احاله موضوع جعلی‌بودن مدرک نماینده تفرش به شورای نگهبان و وزارت کشور از سوی مسئولان محلی در حالی است که شورای نگهبان و وزارت کشور هردو نتیجه انتخابات را تأیید کرده‌اند؛ روز گذشته نیز اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور درباره صحت موضوع جعلی‌بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبین مجلس یازدهم، به ایسنا گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی در این زمینه به ما ارسال نشده است. البته شورای نگهبان صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تأیید کرده و وزارت کشور نیز اعتبارنامه منتخبین را صادر کرده است؛ بنابراین هر موضوعی درباره منتخبین باید در مجلس یازدهم و در زمان رأی به اعتبارنامه آنها بررسی ‌شود. به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، وزارت کشور تاکنون اعتبارنامه ۲۷۹منتخب را صادر و امضا کرده است. موسوی با اشاره به اینکه ۱۱منتخب باقیمانده مجلس در مرحله دوم انتخابات در شهریور‌ماه برگزیده می‌شوند، گفت: 2نفر از منتخبین نیز فوت شده‌اند که در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در سال۱۴۰۰ جایگزین آنها انتخاب خواهد شد.

اختلاف نمایندگان استان مرکزی با مقامات استانی
نماینده منتخب تفرش در حالی از شیطنت سیاسی فرمانداری این حوزه درباره او سخن گفته که طی چند روز گذشته اختلافات میان نمایندگان استان مرکزی با مدیران و مسئولان استان علنی شده است؛ منتخبان مجلس یازدهم استان مرکزی اخیرا طی چند نامه خطاب به وزیر کشور خواستار توقف عزل و نصب مدیران و مسئولان در استان مرکزی شدند. 2نماینده کنونی استان مرکزی در نامه خود به وزیر کشور خواستار توضیح در مورد برخی انتصابات در استان شده بودند که «شائبه مهندسی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را به ذهن متبادر می‌کند». در نامه 5منتخب استان مرکزی در مجلس یازدهم به وزیر کشور هم آمده است: «شاهد عزل و نصب‌هایی در سطح استان هستیم که تعمدا در فاصله انتخابات تا شروع به‌کار مجلس یازدهم انجام می‌شود تا به منتخبان پاسخگو نباشند، قهرا و قطعا ما منتخبان مردم شریف استان مرکزی چنین خبطی را برنمی‌تابیم و انتظار می‌رود که جنابعالی به موضوع ورود کرده و مانع ادامه این عزل و نصب عجولانه شوید.»
پس از گذشت یک روز از رسانه‌ای‌شدن نامه منتخبان مجلس یازدهم به رحمانی‌فضلی، استاندار مرکزی هم در نامه‌ای به وزیر کشور و برخی مسئولان ارشد کشوری نسبت به این منتخبان مجلس یازدهم موضع گرفته و به موارد مطروحه در نامه آنها حمله کرده است. به گزارش تسنیم، سیدعلی آقازاده در این نامه خطاب به وزیر کشور با اشاره به موضوع کرونا در کشور، 5نفر از 7منتخب مجلس یازدهم را برخی از منتخبان دانسته و اقدام آنها در انتشار این نامه را تشویش اذهان عمومی و بعضا کذب دانسته است. استاندار مرکزی در ادامه با پیش‌کشیدن انتصابات و عزل و نصب‌ها نامه‌نگاری انجام‌شده را دخالت در روند فعالیت قوه مجریه دانسته و مدعی شده که هیچ تغییر و تحولی نیز در استان مرکزی در این مدت نبوده است.

شیطنت فرمانداری؟!

خبرها درباره جعلی‌بودن مدرک تحصیلی نماینده منتخب مردم تفرش در حالی منتشر شده است که سینا کمال‌خانی با بیان اینکه مدارک تحصیلی من هیچ مشکلی ندارد، به برنا گفت: با وجود اینکه مدارک از سوی شورای نگهبان تأیید و انتخابات بدون مشکل برگزار شده است اما فرماندار، شب عید و بدون دلیل درخواست استعلام مدارک تحصیلی از واحدی غیراز واحدی که در آنجا مدرک ارشد خود را گرفته‌ام، می‌کند. منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم ادامه داد: آن واحد که فرماندار درخواست تأیید مدرک کرده به‌صورت طبیعی نامه عدم‌تأیید زده است، چون من اصلا از آن واحد، فارغ‌التحصیل نشده‌ام. کمال‌خانی با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از طرف شورای نگهبان که مسئول این موضوع است به ‌دست من نرسیده، تأکید کرد: پیگیر این شیطنت سیاسی و رسانه‌ای فرمانداری هستم تا حقی از مردم تفرش ضایع نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید