• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192619
+
-

همه حاشیه‌های اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم

اصل ماجرا
همه حاشیه‌های اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم

انتخاب هیأت‌رئیسه چهارمین سال فعالیت مجلس یازدهم، یکی از مهم‌ترین دستورکارهای دیروز نمایندگان در صحن علنی بهارستان بود؛ دستورکارهایی که با حواشی پر رنگی همراه بود و برخی رسانه‌ها و جریان‌های معاند کوشیدند با برجسته‌سازی و البته وارونه‌نمایی رویدادهای اجلاسیه چهارم، شائبه «اختلاف برسر کرسی ریاست مجلس» را القا کنند.
با توجه به همین خط خبری هم بود که رسانه‌های ضدانقلاب با برجسته‌سازی برخی اختلاف‌نظرها درمیان نمایندگان نسبت به شمارش آرای نواب رئیس، ضمن به حاشیه‌راندن اصل ماجرا، تلاش کردند اخبار خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که گویی دیروز صحن علنی مجلس شاهد تنش و درگیری میان نمایندگان بوده‌است. برهمین اساس هم بود که برخی رسانه‌های معاند در گزارش‌هایی رویدادهای دیروز را به‌گونه‌ای روایت کردند که جریان رای‌گیری برای انتخاب نایب‌رئیس دوم مجلس سبب تنش در صحن شده‌است؛ «تنشی که حتی به درگیری فیزیکی هم نزدیک شد».
این اما تنها بخشی از وارونه‌نمایی رسانه‌های بیگانه درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس در سال چهارم بود و عصبانیت آنها از انتخاب دوباره قالیباف به ریاست مجلس سبب طرح موضوع‌های حاشیه‌ای و برجسته‌نمایی برخی رایزنی‌های درون‌فراکسیونی شد. یکی دیگر از رسانه‌های معاند نیز دراین باره نوشت که «برسر تعیین نایب‌رئیس دوم تنش درگرفت و تا مرز درگیری فیزیکی نیز پیش رفت».
وارونه‌نمایی‌ها درحالی بود که درجریان انتخاب دیروز هیأت رئیسه، طولانی شدن شمارش آرای نواب رئیس که با بازشماری چندباره آرا همراه بود، سبب طرح انتقادهایی ازسوی برخی نمایدگان شد. در شرایطی که عبدالرضا مصری به‌عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب شده بود، مساوی شدن آرای نیکزاد و ذوالنور برای انتخاب نایب‌رئیس دوم، حرف و حدیث‌هایی را به‌دنبال داشت. پس‌از نخستین شمارش آرا و مساوی‌شدن آنها، شمارش‌کنندگان درخواست قرعه‌کشی را مطرح کردند که در ابتدا با مخالفت رئیس مجلس مواجه و آرا دوباره شمارش شد. درنهایت پس‌از شمارش دوباره آرا و به‌دست آمدن همان نتیجه «مساوی» اولیه، مجددا گلدانی با 2 اسم نیکزاد و ذوالنور پیش روی قالیباف قرار گرفت و قرعه‌کشی انجام شد که نام ذوالنور بیرون آمد. درجریان بازشماری آرا برخی اختلاف‌نظرها میان نمایندگان (عیسی‌زاده نماینده میاندوآب و محمودوند نماینده خرم‌آباد) برسر میزان آرای ذوالنور و بی‌دلیل بودن بازشماری آرا به‌وجود آمد که سبب شد روند شمارش آرا با تأخیر مواجه شود. درنهایت، عبدالرضا مصری به‌عنوان نایب‌رئیس اول و مجتبی ذوالنوری به‌عنوان نایب‌رئیس دوم مجلس در آخرین سال فعالیت دوره یازدهم انتخاب شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید