• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99117
+
-

منهای فوتبال

  تعویق 2مرحله دیگر دوومیدانی لیگ الماس
در پی شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن 5مرحله نخست مسابقات لیگ الماس(دایموند لیگ)، 2مرحله ششم و هشتم هم به تعویق افتاد و تاریخ‌های جدید به‌زودی از سوی کمیته برگزاری لیگ الماس اعلام می‌شود. پیش از این قرار بود مرحله ششم این رقابت‌ها در تاریخ 18خرداد‌99 به میزبانی آمریکا و مرحله هشتم در تاریخ 24خرداد‌99 به میزبانی فرانسه برگزار شود.

  برگزاری مسابقات کاتا به‌صورت مجازی
نخستین دوره رقابت‌های مجازی کاراته توسط کمیته مسابقات فدراسیون کاراته در جهت تحقق پویش «در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» طراحی شده و در حال برگزاری است. ثبت‌نام این مسابقات از تاریخ ٢٠ فروردین٩٩ آغاز شد و تا یکم اردیبهشت‌ماه ادامه داشت که در نهایت ١٥٥٠ نفر کاراته‌کا در 2 بخش آقایان و بانوان و در 5رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ثبت‌نام کردند. در بخش بانوان ١٠٧٤ نفر و آقایان ٤٧٦ نفر شرکت‌کننده ثبت‌نام کردند. مسابقات از امروز (ششم اردیبهشت‌ماه) با قضاوت  ٦٠ داور آسیایی و جهانی (٣٠‌داور در بخش آقایان و ٣٠ داور در بخش بانوان) برابر قوانین فدراسیون جهانی کاراته آغاز شده و تا بیستم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

  عربستان و قطر نامزد بازی‌های آسیایی‌۲۰۳۰
کمیته ملی المپیک عربستان با ارسال نامه‌ای رسمی به شورای المپیک آسیا نامزدی خود را برای میزبانی از بازی‌های آسیایی 2030 اعلام کرد. عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، رئیس کمیته ملی المپیک عربستان در این رابطه گفت: «معرفی شهر ریاض برای میزبانی از بازی‌های آسیایی نشان‌دهنده علاقه مردم کشورمان به ورزش و برگزاری رویدادهای این حوزه است. می‌خواهیم با همراهی مردم قاره آسیا فرصتی برای رسیدن به هدف میزبانی بازی‌های آسیایی در سال‌2030 داشته باشیم.» شیخ احمد فهد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا درخواست میزبانی از سوی 2کشور قطر و عربستان را تأیید کرده است.

  تشکیل کلاس‌های مجازی برای مربیان شنا
فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم‌امکان برگزاری کلاس‌های حضوری، طبق برنامه‌ریزی کمیته آموزش فدراسیون دوره‌های آموزشی‌ به‌صورت کلاس‌های مجازی (آنلاین) از هفته آینده برگزار می‌شود. این دوره ویژه مربیانی است که 8اسفند‌1398 در سامانه فدراسیون ثبت‌نام کرده بودند و به‌علت دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید