• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99116
+
-

ورزش اردبیل؛ 3سال 3مدیرکل

سجاد انوشیروانی، قهرمان سابق تیم ملی وزنه‌برداری، مدیرکل ورزش اردبیل شد. در 7سال گذشته او چهارمین مدیر ورزش این استان در دولت روحانی است

ورزش اردبیل؛ 3سال 3مدیرکل

سجاد انوشیروانی، مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل شد؛ چهارمین نفری که در دولت حسن روحانی به این سمت انتخاب شده است. انوشیروانی از قهرمانان وزنه‌برداری اردبیل است، قهرمانی المپیک دارد و از چهره‌های قابل‌قبول در ورزش اردبیل است و طبیعی است که این انتخاب با استقبال و تأیید اردبیلی‌ها همراه باشد اما چرا اداره کل ورزش و جوانان اردبیل در این چند‌ساله با تغییرات متعددی روبه‌رو شده است؟
ایوب بهتاج، از ابتدای دولت روحانی تا دوم اسفند سال1396 مدیرکل ورزش و جوانان این استان بود. با انتقال او از مدیریت ورزش اردبیل به آذربایجان شرقی، چالش مدیریتی در ورزش اردبیل هم آغاز شد. با حکم وزیر ورزش، مسعود سلطانی‌فر، بهرام آقاخانی سرپرست و سپس مدیر ورزش و جوانان اردبیل شد؛ مدیری که ارتباط چندانی با ورزش نداشت. یکی از کارشناسان ورزش اردبیل می‌گوید: «تا قبل از اینکه آقاخانی مدیر ورزش استان شود، ورزش ما خیلی فعال بود. بهتاج ورزش را می‌شناخت و همه ورزشی‌ها را هم حمایت می‌کرد اما آقاخانی یک کارمند ساده حراست اداره کل ورزش بود که نمی‌دانیم چرا برای مدیریت ورزش استان انتخاب شد.» مدیریت آقاخانی در ورزش اردبیل یک‌سال دوام داشت. نارضایتی‌ها از مدیریت او به تهران و خیابان سئول منتقل شد و وزیر محمدرضا برادران را جایگزین او کرد. برادران معاون ورزشی اردبیل بود و از نظر همشهریانش برای مدیریت ورزش استان موجه‌تر، اما او هم یک مشکل داشت؛ بازنشستگی. کارشناس ورزش اردبیل می‌گوید: «مدیریت او از مدیریت آقاخانی بهتر بود اما نتوانستند برای او حکم مدیرکلی بزنند. برادران چند وقت دیگر بازنشسته می‌شود و اگر وزیر حکم می‌زد، مجبور بود دوباره یکی دیگر را انتخاب کند.»
انوشیروانی در بازی‌های المپیک2012 لندن مدال نقره سنگین‌وزن را گرفت. او که به‌دلیل مصدومیت از تیم ملی خداحافظی کرده بود، سال1395 سرمربی تیم ملی شد. انوشیروانی یک سال بعد از این سمت کنار رفت اما در این مدت به‌دنبال ماندن در ورزش بود. او که در این سال‌ها دکترای تربیت‌بدنی گرفته، سال پیش یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری بود. انوشیروانی بعد از علی مرادی که رئیس فدراسیون شد، بیشترین رأی را داشت؛ 11رأی؛ نصف رأی‌هایی که به مرادی داده شد. حالا به‌نظر می‌رسد انتصاب انوشیروانی برای مدیریت ورزش اردبیل بیش از همه برای وزنه‌برداران این شهر خوشایند باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید