• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99106
+
-

نکته بازی

فقط نقد بگیرید
دعوایی که امروز شهرخودرو سر وصول پول رضایتنامه گل‌محمدی با پرسپولیس دارد، قبلا هم در ماجرای رضایتنامه مرتضی تبریزی و داریوش شجاعیان تکرار شده بود. در فوتبال ایران «بدعهدی» تبدیل به یک سنت رایج شده است. وقتی باشگاهی یک مربی یا بازیکن را می‌خواهد و باب مذاکره را باز می‌کند، همه شرط و شروط را می‌پذیرد، اما زمانی که انتقال انجام شد، تمام مسائل فراموش می‌شود. تازه در ایران هیچ مدیری نمی‌داند 2هفته بعد هم سر کارش هست یا نه؛ بنابراین خرید را به‌طور نسیه انجام می‌دهد و بین هواداران محبوب می‌شود، اما تعهد را نفر بعدی باید اجرا کند. این معضل یک راهکار ساده دارد؛ اینکه باشگاه‌ها فقط در ازای دریافت پول نقد حاضر به صدور رضایتنامه شوند. کمتر بگیرید، اما نقد بگیرید تا بعدا با این دعواها حوصله مردم را سر نبرید.

مثلا 9و نیم میلیارد؛ نه؟
افشین پیروانی مدعی شده رقم قرارداد امیر قلعه‌نویی با سپاهان برای لیگ نوزدهم، با درنظر گرفتن آپشن‌ها حدود 10میلیارد تومان است. این ادعا سر و صدای زیادی به پا کرده است. البته از ابتدای فصل شایعات غیررسمی از رقم بسیار بالای قرارداد امیر حکایت داشت، اما کمتر کسی تصور می‌کرد پای چنین عددی در میان باشد. خود قلعه‌نویی (لااقل تا لحظه تنظیم این مطلب) به ادعای پیروانی واکنش نشان نداده، اما سرپرست سپاهان حرف بامزه‌ای زده. رضا فتاحی که همچنان اصرار دارد بازی پرسپولیس و سپاهان باید تکرار شود، در این مورد گفته: «عدد 10میلیارد تومان را تأیید نمی‌کنم، اما از من نخواهید رقم دقیق قرارداد قلعه‌نویی را بگویم. نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.» بله آقا اصلا 10میلیارد کذب محض است، شاید 9و نیم میلیارد باشد، نه؟

بله؛ قطعا باور می‌کنیم
اخیرا شایعه شده بود استراماچونی گزینه سرمربیگری آبی‌پوشان برای فصل بعد است، اما باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای به‌طور رسمی این موضوع را تکذیب کرد. آنها گفته‌اند شایعات کذب است و به‌کار با فرهاد مجیدی ادامه خواهند داد. به‌طور قطع طی چند‌ماه گذشته این باورپذیرترین بیانیه‌ای بوده که در فوتبال ایران صادر شده است. شما آن موقع که می‌گفتید دارید با استراماچونی مذاکره می‌کنید تا روی نیمکت استقلال نگه‌اش دارید، خود مربی ایتالیایی همه‌‌چیز را تکذیب می‌کرد و می‌گفت هیچ جلسه‌ای در کار نبوده. حالا که خودتان مذاکره با استراماچونی را تکذیب می‌کنید، دیگر همه‌‌چیز معلوم است! راستش ما از مدیران استقلال اصلا چنین انتظارات بزرگی نداریم. شما اگر زرنگ هستید اول زمین تمرین را درست کنید و همین فرهاد مجیدی را روی نیمکت تیم‌تان نگه دارید تا بعدا ببینیم چه می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید