• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98542
+
-

در نشست مجازی معاونین برنامه‌ریزی کلانشهرها مطرح شد

شهرداری‌ها چشم‌انتظار کمک فوری رئیس‌جمهوری

شهرداری‌ها چشم‌انتظار کمک فوری رئیس‌جمهوری

با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و محقق نشدن بخشی از منابع پیش‌بینی شده در بودجه شهرداری‌ها، شهرداری‌های کلانشهرها خواستار کمک فوری رئیس‌جمهوری به شهرداری‌ها شدند.
 به گزارش همشهری، سی و پنجمین نشست معاونین برنامه‌ریزی کلانشهرها با حضور حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و معاونین سایر کلانشهرها، کمال مرادی دبیر کل این مجمع و شهریار آل شیخ رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. در این نشست مجازی نامه شهرداران کلانشهرهای کشور خطاب به رئیس ‌جمهوربرای کمک فوری به شهرداری‌ها از محل صندوق ذخیره ارزی ارائه شد. درخواست کمک شهرداری‌های کلانشهرها به‌منظور کمک به کاهش مشکلات مالی شهرداری‌ها با توجه به تعطیلی برخی از خدمات شهرداری‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی، عدم‌فعالیت واحدهای صنفی و ایجاد هزینه‌های پیش‌بینی نشده ناشی از ضدعفونی کردن معابر شهرها، پیشنهاد شده است. در این جلسه مجازی همچنین، افزایش بودجه شهرداری‌های کلانشهرها در بخش توسعه هوشمند‌سازی‌ و شهرداری الکترونیک مورد تصویب اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی قرار گرفت.  براساس این گزارش، با توجه به بحران کرونا، لزوم توسعه ارتباطات مجازی به‌منظور تبادل اطلاعات میان کلانشهرها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جلسات مجازی (ویدئو کنفرانس) نیز مورد تأکید اعضای مجمع کلانشهرها قرار گرفت و مقرر شد بودجه شهرداری‌ها در بخش هوشمند‌سازی‌ افزایش یابد. 

    فرصتی برای تحقق شهر هوشمند

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرتهران در این جلسه هم‌اندیشی با اشاره به اپیدمی کرونا، تأثیر آن را در شهرها دوگانه دانست و اظهار کرد:« از نظر پیامدهای منفی این ویروس برای همگان روشن است که مدیریت‌های شهری به‌دلیل کاهش چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی با کاهش شدید درآمدی مواجه شده‌اند اما از سوی دیگر کرونا سبب شد تا فرصت بی‌نظیری برای به کارگیری شهرداری الکترونیک و همچنین بسترسازی برای شهرهوشمند فراهم شود.» حامد مظاهریان درخصوص شرایط سخت مالی و تامین بودجه برای حقوق کارمندان شهرداری تهران گفت: «با توجه به کاهش درآمدها، تامین و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تهران سخت بود که با رضایت مدیران شهری قرار شد در فروردین‌ماه 20درصد از حقوق مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران با تأخیر پرداخت شود تا از این طریق حقوق دیگر کارکنان شهرداری تهران پرداخت شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید