• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98497
+
-

رایزنی وزیران خارجه ایران و چین درباره کرونا

پس از فروکش‌کردن بگو‌مگوی رسانه‌ای بین ایران و چین که در پی اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت ایران و پاسخ سفیر چین به او بالا گرفته بود، وزیران خارجه ایران و چین با هم تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که نخستین‌بار هنگام سال نوی چینی و شیوع کرونا در این کشور درباره کرونا به زبان چینی توییت کرده بود، برای دومین‌بار در توییتر به چینی پیامی منتشر کرد و از رایزنی خود با همتای چینی خبر داد. او نوشت: «بسیار خرسندم که بار دیگر با دوست قدیمی خود، وانگ‌یی، وزیر خارجه و عضو شورای دولتی چین صحبت کردم. ما درخصوص مسائل مورد علاقه مشترک ازجمله مبارزه با کرونا، تعمیق مشارکت جامع راهبردی میان 2کشور و صلح و ثبات در افغانستان تبادل‌نظر کردیم. از چین برای ارسال کمک‌های کرونایی و اعزام تیم پزشکی تشکر کردم و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را که مانع بزرگی بر تلاش‌های ایران در مبارزه با کروناست، محکوم کردیم.»

وب‌سایت سفارت چین در آمریکا هم روایت طرف چینی را از گفت‌وگوی تلفنی «وانگ‌یی»، وزیر خارجه این کشور با «محمد‌جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران منتشر کرد و نوشت: وزیر خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف «خاطرنشان کرد که چین و ایران به‌عنوان شرکای همه‌جانبه راهبردی همیشه یکدیگر را درک کرده و از یکدیگر حمایت می‌کنند.»
وزیر خارجه چین همچنین به ظریف گفته است: «2کشور در مبارزه با کووید-‌۱۹ در کنار هم ایستاده و برای مبارزه با بیماری دست به‌دست هم داده‌اند.» او همچنین گفته چین همکاری نزدیک‌تری با ایران برای مبارزه با کووید-‌۱۹ خواهد داشت و کمک‌های بیشتری به این کشور ارائه خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید