• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98259
+
-

حاشیه سیاست

تشکیل قرارگاه امام حسن(ع) 
با مشارکت سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شد. ۳/۵ میلیون خانوار نیازمند تحت پوشش وحدت و همدلی نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند. دیروز جلسه‌ای با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره)، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)و سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.(ایسنا)

  نامه امام جمعه تبریز به رهبر انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از بذل توجه به روحانیون تبریزی تقدیر و برای مقابله با ویروس کرونا جهت تداوم اقدامات جهادی اعلام آمادگی کرد. به گزارش خبرآنلاین امام جمعه تبریز نوشته است: ولی امر مسلمین جهان، باید به عرض برسانم که همه طلاب و روحانیون خطه آذربایجان همگام با سایر گروه‌های جهادی در ضد‌عفونی مناطق، خیابان‌ها و شهرها نقش‌آفرینی می‌کنند و با بیان رضایت حضرتعالی از این اقدامات انگیزه مضاعف برای عمل کردن به اوامرتان پیدا کرده‌اند.

  بنی صدر را شنود می‌کردیم
خبرگزاری مهر گفت‌وگویی را از مرحوم حسین شیخ‌الاسلام که در تسخیر لانه جاسوسی نقش ویژه داشت منتشر کرده است. شیخ‌الاسلام که پیش از سال جدید به‌دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت در این گفت‌وگو از کمک گروگان‌های آمریکایی برای رمزنگاری اسناد روایت کرده و گفته است: افرادی که در وزارت خارجه آمریکا کار می‌کردند بسیار دوست داشتند از کار افرادی که کارمند سازمان اطلاعات مرکزی این کشور بودند (CIA) سر در بیاورند. البته باید این موضوع را بگویم که در آن مقطع خود آنها نیز می‌خواستند سرشان را به کاری مشغول کنند و از همین رو بود که به ما برای رمزنگاری از اسناد کمک کردند. رقابت میان سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت خارجه در آمریکا همیشه بوده و خود CIA همیشه برای خود ابهتی قائل بود و تحلیل‌های خود را داشت. از همین رو بود که برخی از این گروگان‌ها برای خواندن گزارش‌ها به ما کمک کردند. مشاور سابق رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین می‌گوید: آمریکایی‌ها در سفارت دستگاه‌هایی داشتند که می‌توانستند با آن تمامی تلفن‌های بی‌سیم مسئولان را شنود کنند که از آن برای جاسوسی از برخی مقامات دولت موقت بهره می‌بردند. بعد از تسخیر لانه جاسوسی این دستگاه‌ها به‌دست ما افتاد و با استفاده از آنها توانستیم برخی تندی‌هایی که بنی‌صدر نسبت به دانشجویان داشت را شنود کنیم.

  ظریف به کمیسیون امنیت می‌رود
سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور وزیر خارجه آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به‌ویژه موضوع تحریم‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. وی همچنین یادآور شد که امروز نیز کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای با وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد برای بررسی برنامه‌های دولت برای مقابله با کرونا برگزار می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید