• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98256
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xk2Dn
+
-

رونمایی از دستاوردهای ضدکرونای ارتش

رونمایی از دستاوردهای ضدکرونای ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری روز سه‌شنبه‌ خود با خبرنگاران به مناسبت 29فروردین روز ارتش گفت که «اولین دستورالعمل ما برای مقابله با کرونا در ۱۱ بهمن صادر شد»، یعنی حدود 3هفته قبل از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور. 
به گزارش همشهری، سرتیپ کیومرث حیدری به مأموریت‌های ویژه این نیرو با توجه به شیوع بیماری کرونا در مراسم روز ارتش اشاره کرد و گفت: ارتش همه سال‌ها از مردم دعوت می‌کرد و در مقابل آنها رژه می‌رفتیم، اما امسال روز ۲۹ فروردین را به نام مدافعان وطن و یاوران سلامت نامگذاری کرده‌ایم؛ امسال رژه ما تبدیل به رژه خدمت شده است؛ این رژه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن این است که بتوانیم توان مضاعفی را به توان کشور بیفزاییم؛ برای این منظور تجهیزات ویژه‌ای را پای کار آورده‌ایم.
به گفته سرتیپ کیومرث حیدری «بخش دوم رژه امسال ارتش رونمایی از تجهیزات و دستاوردهای جدید نیروی زمینی است. در حوزه مقابله با کرونا ۴ دستاورد بی‌نظیر داریم که فردا رونمایی خواهد شد؛ این دستاوردها در حوزه تشخیص و تهاجم به ویروس کرونا و یک ابر‌پروژه است که برای ضد‌عفونی کردن شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.  همچنین دستاوردهایی در حوزه تحرک و حمل‌ونقل تانک‌ها و دستاوردهایی در حوزه‌های سایبر و فناوری اطلاعات رونمایی خواهد شد. در حوزه موشک‌های ضد‌زره نیز دستاوردهایی داشته‌ایم که از آنها رونمایی می‌کنیم.»
این صحبت‌های سرتیپ کیومرث حیدری چند روز پس از آن مطرح شدکه دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش از برگزاری رژه خدمت به جای رژه ارتش در 29فروردین‌ماه پس از 40سال خبر داده و گفته بود: «در این مدت رسیدگی به بیماران و خدمات بیمارستانی گسترش پیدا خواهد کرد، همچنین در بحث کمک نیروی انسانی به وزارت بهداشت کمک بیشتری خواهیم کرد و ضدعفونی شهرها را نیز افزایش می‌دهیم. همچنین بسته‌هایی توسط نیروهای چهارگانه ارتش پیش‌بینی شده که بین مردم توزیع خواهد شد.»
او روز سه‌شنبه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در میان نیروهای ارتش گفت: در نیروی زمینی ارتش که بیشترین تعداد کارکنان را در میان نیروهای مسلح دارد، تا امروز حتی یک سرباز وظیفه را نداشتیم که به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از بین برود؛ اینها عزتی است که خداوند به ما داده است.

بزرگ ترین یگان بالگردی منطقه را داریم

امیر حیدری در بخشی از نشست خبری خود به ارائه یک ارزیابی از توان جنگی و نظامی نیروی زمینی ارتش در سطح منطقه پرداخت و یادآور شد: « امروز بزرگ‌ترین ناوگان بالگردی در کشورهای اطراف متعلق به نیروی زمینی ارتش است. امروز بالگردهای ما در بعد افزایش برد و در بعد جنگ در شب مجهز به آخرین فناوری‌های روز شده است؛ امروز برد موشکی ما در حوزه بالگردی غرورآفرین است و می‌توانیم پوزه هر متجاوزی را در کسری از زمان به خاک بکشیم. در حوزه توپخانه توانسته‌ایم به این ادعا برسیم که توپخانه ارتش، توپخانه‌ای قدرتمند است و در دفاع از حرم در سوریه غرش این توپخانه خواب را از چشم داعش گرفته بود. در حوزه زره و ضد‌زره نیز قدرت قابل توجهی در نزاجا ایجاد شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید