• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97906
+
-

همکاری استارتاپی چین و ژاپن

سرمایه‌گذاری جدید تویوتا در استارتاپ چینی پونی، شروع گام‌های بلند در توسعه عملی صنعت خودران‌ها به‌حساب می‌آید

جهان استارتاپی
همکاری استارتاپی چین و ژاپن


همکاری یک استارتاپ چینی با شرکت تویوتاموتورز ژاپن وارد مرحله جدیدی شده و این دو قصد دارند با کمک یکدیگر دنیا را فتح کنند؛ رؤیایی که بسیاری از استارتاپ‌های مربوط به صنایع حمل‌ونقل در جهان در سر می‌پرورانند و هر کدام به‌دنبال به‌دست آوردن راهی برای موفقیت هستند.

تک‌شاخ 3میلیارد دلاری 
استارتاپ چینی Pony.ai که یک شرکت کرایه اتومبیل خودران است، به تازگی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که توانسته سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش 462میلیون دلار از شرکت تویوتا و چند شرکت دیگر به‌دست آورد و همکاری‌هایی را درخصوص حمل‌ونقل با آنها داشته باشد. براساس خبر منتشر شده از سوی این شرکت، با این دور از سرمایه‌گذاری‌ها، مجموع ارزش Pony.ai به بیش از 3میلیارد دلار رسیده است.

شروع یک مشارکت بزرگ
به گزارش همشهری، این سرمایه‌گذاری، در اصل آغاز گسترش مشارکت تجاری بین استارتاپ Pony.ai و Toyota است که در قالب تفاهمنامه‌ای دوجانبه در سال2019به امضا رسیده بود. به گزارش سایت «فناوری در آسیا»، این شروع همکاری مشترک در زمینه رانندگی خودکار و خودران در چین به‌شمار می‌آید. هر دو شرکت تلاش‌های مشترک خود را در زمینه توسعه فناوری رانندگی مستقل و همچنین ایجاد سرویس‌های حمل‌ونقل بیشتر را دنبال می‌کنند. این برنامه همچنین قصد دارد تا سیستم رانندگی خودکار Pony.ai را با سیستم‌عامل‌ها و فناوری‌های خودروهای شرکت تویوتا بیش از پیش ادغام کند. استارتاپ Pony.ai که در سال2016میلادی تاسیس شده، شرکتی است که خدمات حمل‌ونقلی خودران و خودکار را در سراسر چین و آمریکا ارائه می‌دهد. از اواخر سال2018، این استارتاپ سرویس سامانه‌های رانندگی خودکار robotaxi را در شهر گوانگژو چین آزمایش کرده است. Pony.ai ادعا می‌کند، نخستین شرکتی است که یک عملیات روبوتاکسی را راه‌اندازی کرده و اتومبیل‌سواری خودران را به عموم مردم چین ارائه می‌دهد. سال گذشته میلادی نیز، این سامانه را به‌صورت عمومی در ایالت کالیفرنیا راه‌اندازی کرد. Pony.ai سال گذشته از شرکت کانلان نیز 50میلیون دلار سرمایه دریافت کرده بود.

پیشرفت آهسته و پیوسته
از سوی دیگر تویوتا نیز که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان محسوب می‌شود و کارخانه‌های بسیاری در نقاط مختلف دنیا دارد، کاملا چراغ خاموش در بازار خودران‌ها به پیش می‌رود و اگرچه هنوز اطلاعات زیادی درباره محصولات این شرکت و همچنین نوع حسگرهایی که در خودروهای تولیدی آن به‌کار رفته، منتشر نشده، اما اخباری به‌صورت غیررسمی از داخل شرکت درز کرده که کارشناسان را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. تویوتا می‌خواهد در طول بازی‌ها‌ی المپیک تابستانی2020در توکیو، تعداد محدودی از وسایل نقلیه خودرانش را به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار دهد که این می‌تواند گام بزرگی در صنعت خودروسازی جهان به‌حساب بیاید. البته این به شرطی است که شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری بازی‌های المپیک در ژاپن را بدهد، چراکه هم‌اکنون اخبار متفاوتی درخصوص لغو این رقابت‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌گوش می‌رسد. تویوتا اعلام کرده که قرار است این خودروها به نرم‌افزار Chauffeur که به‌طور خاص، برای محصولات خودران طراحی شده مجهز شوند تا تلاش‌ها برای حذف انسان در هدایت خودرو همچنان ادامه داشته باشد و وارد فاز جدید بشود. مهندسان شرکت تویوتاموتورز همچنین در حال کار روی محصول دیگری با عنوان Guardian هستند که در اصل، یک سامانه پیشرفته کمک‌راننده است و از نظر عملکرد، شباهت بسیاری به قابلیت حرکت خودکار (Auto Pilot) شرکت تسلا دارد.

بازار بزرگ
در این میان بارها گفته شده که چین این توانایی را دارد که به بزرگ‌ترین بازار جهان برای وسایل نقلیه خودران تبدیل شود. این وسایل نقلیه می‌توانند تقریبا 66درصد از مسافرت‌ها در سال2040را به‌خود اختصاص دهند و از آن درآمد داشته باشند. پیش‌بینی شده که تا آن سال، شرکت بتواند یک تریلیون و 100میلیارد دلار بابت خدمات حمل‌و‌نقل و چیزی در حدود یک تریلیون دلار به‌خاطر فروش وسایل نقلیه خودران کسب درآمد کند.



اتومبیل‌سواری خودران
استارتاپ چینی. Pony.ai می‌گوید نخستین شرکت در جهان است که یک عملیات روبوتاکسی را راه‌اندازی کرده و اتومبیل‌سواری خودران را به عموم مردم چین ارائه خواهد کرد 

این خبر را به اشتراک بگذارید