• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206286
+
-

نکته بازی/ ژاپن، ژاپن، همین بود؟

یک‌جوری این مدت همه فاز برداشته بودند ژاپن قهرمان قطعی جام ملت‌ها خواهد شد که کم‌کم داشتیم نگران می‎‌شدیم. مدام می‌گفتند این تیم زیر 4تا نمی‌زند و اصلا بلد نیست کم‌گل ببرد. حالا دیدید از این خبرها نیست؟ ژاپنی که در هر 4بازی آخرش با 4گل پرو، آلمان، ترکیه و کانادا را شکست داده بود، نهایتا به‌ روز بدش رسید و مقابل تونس فقط با 2گل برنده شد. به این ترتیب هیمنه این تیم شکست و دیگر ما نباید هراسی از سامورایی‌ها داشته باشیم. اگر از آخرین تقابل فوتبال ایران با تونس هم پرسیده باشید، باید عرض کنیم که کمی قبل از جام‌جهانی با 2گل از آنها شکست خوردیم. حالا باختن ما مهم نیست؛ مهم این است که ژاپن از دور 4تا‌زدن خارج شد.

«آلومینیوم» به آلومینیوم باخت!
فعلا روزگار برای مهدی رحمتی خوب پیش نمی‌رود و او که فصل گذشته عملکرد نسبتا موفقی در آلومینیوم اراک داشت، روی نیمکت نساجی نتایج مطلوبی به‌دست نمی‌آورد. نساجی این هفته در خانه با یک گل مقابل آلومینیوم، تیم سابق رحمتی شکست خورد تا هواداران قائمشهری علیه سرمربی تیم‌شان شعار «حیاکن، رهاکن» سر بدهند. البته شاید درست‌تر این باشد که بگوییم در این بازی «آلومینیوم» به آلومینیوم باخت؛ چرا‌که ابتدای فصل رحمتی شمار زیادی از شاگردانش را از اراک به قائمشهر برده بود! احسان حسینی، امیرمحمد هوشمند، محمدرضا آزادی، محمود قائد‌رحمتی و وحید محمدزاده ازجمله نفراتی بودند که در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات از آلومینیوم به نساجی رفتند و با قبول شکست مقابل تیم سابقشان، نتایج بد ابتدای فصل را کامل کردند. نساجی از 6بازی فقط یکی را برده.

اولین پیش‌بینی درست پروین؟
علی پروین از بزرگان فوتبال ایران است که برای او آرزوی سلامتی می‌کنیم. با این حال، یکی از وجوه شهرت علی‌آقا، پیش‌بینی‌های غلط اوست! مثلا پروین پیش‌بینی کرده بود پرسپولیس النصر را ببرد اما قرمزها با 2گل باختند و یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های سالیان اخیرشان را ارائه دادند. در کارنامه پروین کلی از این پیش‌بینی‌ها پیدا می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد داریم به تحقق یکی از معدود پیشگویی‌های دقیق او نزدیک می‌شویم. داستان این است که علی‌آقا در مورد عربستانی‌ها گفته بود با این همه هزینه‌ای که برای جذب ستاره‌های بین‌المللی می‌کنند، تیم ملی‌شان ضعیف خواهد شد. فعلا هم همین اتفاق افتاده است. عربستان در حالی در یک بازی دوستانه 3 بر یک به مالی باخت که از 8دیدار اخیرش 7تا را با شکست پشت سر گذاشته است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید