• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97832
+
-

با مردم

با مردم








همسان‌سازی‌ حقوق حداقل‌بگیرهای تامین‌اجتماعی چه شد؟
موضوع افزایش مستمری و همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی دوباره فراموش شد و این در حالی است که ۶۰ درصد آنها حداقل‌بگیر هستند؛ یعنی در تامین هزینه‌های زندگی مشکل دارند. چطور می‌توانند نزدیک به 3.5میلیون انسان حداقل بگیر را نادیده بگیرند؟ اکنون کرونا بهانه‌ای شده برای کم‌توجهی به سایر مشکلات.
رضاخانی از تهران

  جریمه دیرکرد و برگشت زدن چک ادامه دارد
در حالی‌که در 2‌ماه گذشته درآمد اغلب مردم ایران در پایین‌ترین حالت ممکن بوده و مسئولان هم مدام شعار داده‌اند که قسطی کم نمی‌شود و چکی هم برگشت نمی‌خورد، هم چکم را برگشت زدند هم به‌دلیل تأخیر در پرداخت قسط، 200هزار تومان جریمه شدم. چه زمانی می‌توانیم به خبرهایی که منابع رسمی اعلام می‌کنند، اعتماد کنیم؟
زارع رفیع از کمالشهر کرج

   بخشنامه دورکاری شرکت نفت فلات قاره اجرایی نمی‌شود
شرکت نفت فلات قاره واقع در تهران به‌گونه‌ای با بخشنامه‌های دورکاری برخورد می‌کند که همه پرسنل مجبور هستند به سرکار بیایند. آیا در شرایطی که هنوز تهران به اوج شیوع کرونا نرسیده است و کارشناسان عنوان می‌کنند که روزهای بدتر در راه است واجب است تمام پرسنل این شرکت بزرگ به سر کار بیایند؟ چرا مدیران بخشنامه‌های ابلاغی را نادیده گرفته‌اند؟
از پرسنل نفت فلات قاره 

  فکری برای هزاران مربی ورزشی بیکار کنند
هزاران مربی ورزشی در رشته‌های مختلف در گوشه و کنار کشور به‌دلیل شرایط کرونایی بیکار هستند و چون اغلب ساعتی و کارمزدی کار می‌کنند حقوق ماهانه ندارند. بیمه یک‌ماهه هم که اعلام شده به همه افراد با هر سابقه بیمه‌ای تعلق می‌گیرد، شامل تعداد کمی از مربیان ورزشی می‌شود، زیرا اغلب مربیان ورزشی بیمه تامین‌اجتماعی یا مشابه آن را ندارند! از مسئولان تقاضا داریم تدبیری برای این قشر زحمتکش که به‌طور مستقیم با سلامت جامعه ارتباط دارند، داشته‌باشند.
افتخاری از کرج

   در خطوط بی‌آرتی اصول فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود
در اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی اصلا فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود و مردم از سر و کول هم بالا می‌روند. اینکه ماسک و دستکش هم داشته باشیم کمکی نمی‌کند چرا که نمی‌توان نفس کشید. مسئولان مسیر ترمینال آزادی به تهرانپارس را بررسی کنند تا ببیند چگونه همگی عامل انتقال ویروس کرونا می‌شویم.
فتحی از تهران 

   چاره‌ای جز رفتن به سرکار نداریم
ما هم قدر سلامت را می‌دانیم و دلمان می‌خواهد از خودمان مواظبت کنیم اما وقتی چاره‌ای جز رفتن به سرکار نداریم چه باید بکنیم؟ شرکت ما اگر به سر کار نرویم اخراجمان می‌کند. البته فقط ما کارگران به سرکار می‌رویم و از مدیرانمان خبری نیست.
حسینی از رباط‌کریم

   واقعا دولت قصد دارد بابت یک‌میلیون وام سود بگیرد
آیا گرفتن سود از رقم یک میلیون تومان به آنهایی که یارانه‌بگیر هستند، با عدالت سازگار است؟ اولا خیلی‌ها یارانه نمی‌گیرند که طبیعتا از این وام نه چندان مناسب بی‌بهره می‌مانند. دوم اینکه چرا دولت نمی‌تواند از سود همین وام ناچیز هم بگذرد؟
ملکی از اصفهان
 

این خبر را به اشتراک بگذارید