• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97820
+
-

آتش‌سوزی در باغ دست دزدان نفت را رو کرد

سرقت عجیب نفت از لوله اصلی در باغ اجاره‌ای

داخلی
سرقت عجیب نفت از لوله اصلی در باغ اجاره‌ای


آتش‌سوزی، دست سارقانی را که با اجاره باغی در شهرستان ملارد و کندن تونل، خود را به لوله اصلی انتقال نفت از تهران به تبریز رسانده و اقدام به سرقت نفت می‌کردند، رو کرد.
به گزارش همشهری، اعضای این باند مدتی قبل نزد صاحب باغی در ملارد رفتند و با پیشنهاد مبلغی وسوسه‌کننده از او خواستند که باغش را به آنها اجاره دهد. خیلی زود قرارداد اجاره بسته شد و این باغ و ویلایی که داخل آن بود، در اختیار اعضای باند قرار گرفت.
آنها پس از در اختیار گرفتن باغ نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کردند. سارقان در داخل یکی از اتاق‌های ویلا، شروع به کندن چاهی به عمق 8متر کردند و از انتهای چاه، تونلی به طول 15متر حفر کردند که انتهای آن درست زیر لوله اصلی نفت بود که از تهران به تبریز می‌رفت. اعضای این باند با استفاده از تجهیزاتی که داشتند اقدام به شکستن لوله نفت کردند و پس از آن نفت را با استفاده از شلنگ‌های معمولی به باغچه‌ای که داخل باغ بود رسانده و از این طریق اقدام به پرکردن تانکرهایی می‌کردند که مخصوص انتقال نفت سرقتی بود و آن را به فروش می‌رساندند. سرقت‌ عجیب این باند ادامه داشت تا اینکه یک اتفاق ساده دست آنها را رو کرد.

آتش‌ در باغ
چند هفته پیش بود که مأموران پلیس ملارد در جریان آتش‌سوزی عجیب در باغی در اطراف این شهر قرار گرفتند. ماجرا مشکوک بود و به همین دلیل مأموران تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کردند. سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی پلیس غرب استان تهران در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: مأموران ما پس از چند هفته کار اطلاعاتی و زیرنظر گرفتن غیرمحسوس باغ مورد نظر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این باغ، محلی برای سرقت نفت از لوله اصلی است. به همین دلیل با دریافت دستور قضایی، عصر یکشنبه هفته گذشته راهی آنجا شدند و با دستگیری 2سارق، تونل و تجهیزاتی را که آنها برای سرقت نفت استفاده کرده بودند، کشف کردند.
وی ادامه می‌دهد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعضای این باند از حدود 2ماه پیش و با حفر تونل، اقدام به سرقت نفت می‌کردند و نفت‌ مسروقه را در محل‌هایی که از قبل شناسایی کرده بودند و عموما برای تهیه قیر استفاده می‌شد و یا به‌صورت خام‌فروشی، می‌فروختند.
به گفته وی، فعالیت اعضای این باند ادامه داشت تا اینکه در یکی از روزها مقداری نفت که روی سطح زمین ریخته شده بود دچار آتش‌سوزی شده و همین باعث لو رفتن ماجرا می‌شود.

من بی‌خبر بودم!
با کشف این پرونده، صاحب باغ تحت بازجویی قرار گرفت، اما مدعی شد که از ماجرای سرقت نفت خبر نداشته است. او گفت: مدتی قبل چند نفر نزد من آمدند و باغم را اجاره کردند. چند روز بعد دوباره به من مراجعه کردند و گفتند که می‌خواهند در داخل باغ یک چاه آب حفر کنند و پس از استخراج آب، آن را از طریق تانکر به باغداران منطقه بفروشند. من هم قبول کردم و تصور می‌کردم تانکری که داخل باغ رفت‌وآمد دارد، در حال انتقال و فروش آب است تا اینکه یک روز متوجه شدم داخل باغ آتش‌سوزی رخ داده و خودم را به آنجا رساندم و با پاره‌کردن کیسه‌های گچ که در آنجا داشتم شروع به مهار آتش کردم و پس از آن هم ماجرا را به پلیس و آتش‌نشانی خبر دادم.
به گفته سردار خانچرلی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران، با دستگیری 2نفر از اعضای این باند، تحقیقات نشان می‌دهد که پشت‌پرده ماجرا فردی است که در این حوزه به‌صورت رسمی و تخصصی تبحر داشته که از طریق وزارت نفت در حال پیگیری برای شناسایی و دستگیری او هستیم. همچنین فردی که عامل اصلی اجاره این باغ و سردسته سارقان است نیز تحت تعقیب قرار داد و از سوی دیگر باغ مورد نظر نیز با دستور قضایی پلمب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید