• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97822
+
-

رشد 12درصدی جرایم خرد در پایتخت

رشد 12درصدی جرایم خرد در پایتخت


رئیس پلیس تهران با اشاره به رشد 12درصدی جرایم خرد از ابتدای سال تا‌کنون در پایتخت، از افزایش 30درصدی کشف جرایم و دستگیری مجرمان در این مدت خبر داد.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی گفت: در بحث کشف جرم با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته رتبه سی‌ام کشور هستیم و همه توان خود را برای کشف جرم و دستگیری مجرمان به‌کار بسته‌ایم.
رئیس پلیس تهران، همچنین از کشف 2.5تن انواع مواد‌مخدر در 20روز فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با پیجویی‌ها و پیگیری‌های مستمر و پیچیده در 2‌ماه گذشته موفق به شناسایی اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر شدند که از مرزهای جنوب شرق و شرق کشور با شگرد‌های خاصی، انواع مواد‌مخدر را وارد پایتخت می‌کردند. وی افزود: از اعضای این باند بزرگ، بالغ بر یک تن و 55کیلوگرم انواع مواد‌مخدر کشف و تاکنون 4نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند. وی با اشاره به افزایش 230درصدی کشفیات در سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزود: پلیس با تمام توان خود و با اشرافیت خوبی که در این حوزه ایجاد شده است مبارزه بی‌امان و مضاعفی را با سوداگران مرگ خواهد داشت.
سردار رحیمی با اشاره به رهاسازی برخی معتادان متجاهر در پی شیوع کرونا، گفت: حدود 7هزار معتاد متجاهر در اسفند‌ماه سال گذشته آزاد شدند که این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشته است. وی با تأکید بر اینکه پیگیر برگرداندن این افراد به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد هستیم، افزود: در مرکز مهر سروش که تحت نظارت و مدیریت پلیس پایتخت است، با وجود اینکه تا‌کنون حتی یک نفر را هم آزاد نکرده‌ایم، با توجه به رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این مرکز کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده است. از سوی دیگر روزانه در مرکز مهر سروش، 10هزار ماسک با رعایت اصول دقیق بهداشتی تهیه و تولید که پس از استریل شدن مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تشکیل جلساتی در استانداری و همچنین وزارت بهداشت درخصوص رهاسازی معتادان متجاهر، اظهار داشت: آمادگی لازم را برای جمع‌آوری معتادان از سطح شهر داریم، چراکه برخی از این افراد می‌توانند موجبات شیوع برخی بیماری‌ها را ایجاد کنند. سردار رحیمی همچنین با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن خانمی در جلوی یکی از کانکس‌های پلیس، حرکات و سخنان ناشایستی را از خود نشان می‌دهد، گفت: بلافاصله این شخص شناسایی و دستگیر که برابر آخرین خبرهای به‌دست آمده معلوم شده وی دارای مشکل روحی و روانی بوده و پرونده اتهام او از طریق مرجع قضایی در حال پیگیری است.



اعضای باند بین المللی، مواد مخدر را در روکش صندلی، بیل کمپرسی، لباس و... جاسازی می کردند



این خبر را به اشتراک بگذارید