• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97715
+
-

از رکوردشکنی قلعه‌نویی تا استخاره سلطان

رویانیان حتی به علی پروین هم برای سرمربیگری پرسپولیس پیشنهاد داده بود!


این روزها بار دیگر ماجرای پیشنهاد محمد رویانیان به امیر قلعه‌نویی برای سرمربیگری پرسپولیس بازخوانی شده؛ پیشنهادی که ظاهرا سال 92 به ژنرال داده شده و خود سردار هم آن را تأیید می‌کند. قلعه‌نویی با ذوق می‌گوید اگر آن پیشنهاد را می‌پذیرفت رکورد نقل‌وانتقالات شکسته می‌شد. او احتمالا درست می‌گوید، چون رویانیان اصولا دستش به کم نمی‌رفت. حالا بگذریم از اینکه شنیده‌ایم رقم قرارداد همین امسال امیر با سپاهان هم در نوع خودش رکوردشکن است!
هر جنبده‌ای در فوتبال ایران می‌داند نشاندن قلعه‌نویی روی نیمکت پرسپولیس محال است و اگر خود امیر هم رضایت بدهد، هواداران پرسپولیس با این موضوع کنار نخواهند آمد. با این همه ارائه چنین پیشنهادی از سوی رویانیان عجیب نبود و برای آنهایی که با روحیه او آشنا بودند جای تعجب ندارد. بد نیست بدانید سردار در ابتدای لیگ دوازدهم، پس از اینکه دنیزلی قراردادش را فسخ کرد و رفت و مدیران باشگاه در تعیین سرمربی جدید به اجماع نرسیدند، حتی به علی پروین هم پیشنهاد هدایت سرخپوشان را داد. این موضوع مربوط به 7سال بعد از بازنشستگی اجباری سلطان از مربیگری می‌شد، با این حال او اصلا از پیشنهاد سردار بدش نیامد و ابتدا آن را پذیرفت، اما 24ساعت بعد که سری به محل تمرین تیم زد و واکنش‌ها را دید، فهمید که واقعا دوره‌اش گذشته است.
پروین بعد از مواجهه با عکس‌العمل‌های تند، مدعی شد استخاره‌اش خوب نیامده و سرمربی پرسپولیس نمی‌شود. آن زمان بود که سرخ‌ها مانوئل ژوزه را آوردند و اتفاقات بعدی رخ داد. مرور این تصمیمات، بهترین نمایشگر عیار کیفی یکی از ده‌ها مدیر غیرمرتبطی است که طی این سال‌ها در فوتبال دولتی ایران اداره پرسپولیس و استقلال را به‌دست گرفتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید