• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 17 فروردین 1399
کد مطلب : 97597
+
-

دانشمند هسته‌ای قلابی، دختران را اغفال می‌کرد

دانشمند هسته‌ای قلابی، دختران را اغفال می‌کرد

مرد شیاد که خودش را دانشمند هسته‌ای، نخبه علمی یا کارمند نهادهای امنیتی معرفی می‌کرد با خواستگاری از دختران جوان، آنها را فریب می‌داد و سرکیسه می‌کرد اما سرانجام در شرایطی که قصد فریب یکی از طعمه‌هایش را داشت دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این مرد شیاد از مدت‌ها قبل از سوی مأموران پلیس آگاهی در استان‌های مختلف از جمله: خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، مازندران و کرمانشاه و... تحت تعقیب قرار داشت. او به بهانه ازدواج، خرید خودرو، سرمایه‌گذاری خارجی و مهاجرت، دختران جوان را فریب می‌داد و با آنها رابطه دوستانه برقرار  و با جلب اعتماد‌شان از آنها کلاهبرداری می‌کرد. او بعد از کلاهبرداری به یکباره ناپدید می‌شد و هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاع نداشت، تا اینکه سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او در یکی از شهرهای شمالی کشور مخفی شده است و از آنجا به شکل تلفنی درصدد فریب و به دام انداختن طعمه‌های تازه‌ای است. در این شرایط بود که گروهی از مأموران با مجوز قضایی راهی این شهر شدند و توانستند متهم را هنگام فریب یکی از طعمه‌هایش دستگیر کنند.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: شگرد این کلاهبردار به این صورت بود که از طریق سایت‌های همسریابی یا در محیط‌های علمی یا کاری سوژه مورد نظر خود را از بین زنان مجرد شاغل و تحصیل کرده انتخاب و ادعا می‌کرد که نخبه علمی، دانشمند هسته‌ای یا کارمند نهادهای امنیتی و انتظامی است. او برای جلب اعتماد دختران جوان در شبکه‌های اجتماعی پروفایل‌های دروغین برای خودش می‌ساخت و وانمود می‌کرد تحصیلات عالی دارد و در آمریکا و اروپا ساکن است. در این شرایط بود که او طعمه هایش را فریب می‌داد و به بهانه‌های مختلف ازجمله نام نویسی خودرو قسطی، سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی یا آمریکا و یا وعده ازدواج و مهاجرت، پول و سکه قربانیان و حتی اعضای خانواده آنها را می‌گرفت و متواری می‌شد.
رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: این متهم از طریق سایت‌های همسریابی و بدون ملاقات حضوری با طعمه هایش خود را پزشک ساکن آمریکا معرفی می‌کرد که قصد ازدواج در ایران و بازگشت به آمریکا را دارد و در ادامه به بهانه‌های مختلف از دختران جوان درخواست پول می‌کرد.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید