• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 23 اسفند 1396
کد مطلب : 9750
+
-

تلگراف

تلگراف
تلگراف

طبق تحقیقات جدید، شهروندان با زندگی در شهرهای هوشمند، سالانه ۱۲۵ ساعت در وقت‌شان صرفه‌جویی می‌شود.

 

در  ژاپن برای مقابله با مشکل حمله گرازهای وحشی به مزرعه‌ها، آنها را با گرگ‌های روباتیک می‌ترسانند. این گرگ‌ها که دندان‌های ترسناک، پوست پوشیده از مو و چشمان قرمز دارند به کشاورزان کمک می‌کنند از محصولات خود محافظت کنند.

 

تاکنون کاربران واتس اپ فقط 8دقیقه و ۳۲ ثانیه پس از ارسال پیام زمان داشتند تا پیام ارسال شده خود را حذف کنند تا مخاطب‌شان نتواند پیام آنها را مشاهده کند، اما حالا این پیام‌رسان قابلیت جدیدی را به تازگی برای کاربرانش فراهم آورده است تا بتوانند پیام‌های خود را ظرف مدت یک ساعت و 8 دقیقه یعنی ۴۰۹۶ ثانیه، پاک کنند.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی به بهانه حفظ امنیت اطلاعات، از تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌ها خودداری می‌کنند، گفت: فساد اداری بزرگ‌ترین موضوع ضد‌امنیتی کشور است. جهرمی در توییتر خود نوشت: تا کی باید تیتر ثابت رسانه‌ها، افشاگری فساد و پیگیری پرونده مفسدان باشد.

 

یک گروه از محققان دانشگاه شیکاگو روش جدیدی را برای استفاده از نور و فناوری نانو برای نفوذ به عملکرد مغز کشف کردند.

 

اعلام بودجه سال ۲۰۱۸ کشور کانادا باعث شادی دانشمندان این کشور شده است. در این بودجه تقریبا ۴ میلیارد دلار کانادا(۳.۱ میلیارد دلار آمریکا) برای توسعه علوم در ۵ سال آینده درنظر گرفته شده است.

 

با تجهیز پمپ بنزین‌ها به فناوری «اینترنت اشیا» راننده‌ها می‌توانند هزینه بنزین‌شان را از درون خودرو و با استفاده از نمایشگر خودرو پرداخت کنند. شرکت‌های شل و جاگوار این طرح را به صورت آزمایشی اجرا کرده‌اند اما هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :