• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 25 اسفند 1398
کد مطلب : 97281
+
-

منهای فوتبال

  لغو کاراته قهرمانی اروپا به‌دلیل شیوع کرونا
با تصمیم دولت جمهوری آذربایجان، رقابت‌های کاراته قهرمانی اروپا که قرار بود از ۶ تا ۱۰فروردین‌ماه در باکو برگزار شود، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. حساسیت مقامات جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور تا حدی است که مسافرانی که قصد ورود به این کشور را داشته باشند، باید 2 هفته در قرنطینه بمانند. فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد به‌دنبال لغو این رقابت‌ها، امتیاز مسابقات قهرمانی اروپا۲۰۱۹ مبنای امتیازات کسب سهمیه المپیک خواهد بود.

   شطرنج در انتظار تصمیم وزارت ورزش 
 ریاست مهرداد پهلوان‌زاده در فدراسیون شطرنج پس از گذشت دوره قانونی روز گذشته به پایان رسید. پهلوان‌زاده ۲۴اسفندماه سال۹۴ با کسب رأی لازم از مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد و در این مدت شطرنج حواشی متعددی ازجمله پناهندگی چند ورزشکار و داور را تجربه کرد! با اتمام دوره قانونی و چهارساله ریاست مهرداد پهلوان‌زاده باید منتظر اقدام وزارت ورزش برای تعیین سرپرست در فدراسیون شطرنج بود.

  اعزام دوومیدانی‌کاران به هند منتفی شد
طی مکاتبه‌ای از سوی فدراسیون هند درخصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌منظور حفظ سلامتی ورزشکاران و دست‌اندرکاران، مسابقات دو‌ومیدانی قهرمانی این کشور لغو و به زمان دیگری موکول شد. پیش از این قرار بود تعدادی از برترین‌های دوومیدانی ایران به‌منظور ارزیابی عملکرد به این مسابقات اعزام شوند که این مهم به‌دلیل لغو برگزاری رقابت‌ها نیز منتفی شد.

  رقابت‌های ژیمناستیک باکو نیمه‌کاره ماند
درحالی‌که رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک در جمهوری آذربایجان در حال پیگیری بود؛ فدراسیون جهانی ژیمناستیک از لغو فینال این مسابقات در باکو به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد. فدراسیون جهانی در سایت رسمی خود نوشت: «به‌دنبال تصمیم دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر جلوگیری از تجمعات گسترده در این کشور به‌مدت یک ماه، فینال جام جهانی باکو لغو شد. این برای نخستین بار است که یک رقابت در ژیمناستیک نیمه‌کاره باقی می‌ماند.» 

 تمامی مسابقات هندبال لغو شد
فدراسیون جهانی هندبال تصمیم گرفت کلیه مسابقات هندبال ازجمله مسابقات انتخابی المپیک توکیو در بخش مردان و زنان را به‌دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به تعویق بیندازد. بر این اساس مسابقات زنان که قرار بود روزهای 20 تا 22مارس در کشورهای اسپانیا، مجارستان و مونته‌نگرو برگزار شود به تعویق افتاد. مسابقات مردان هم قرار بود روزهای 17 تا 19آوریل در نروژ، فرانسه و آلمان برگزار شود. شیوع ویروس کرونا در جهان تورنمنت‌های زیادی را لغو کرده است. تعداد زیادی از مسابقات کسب سهمیه نیز یا به تعویق افتاد و یا لغو شد.

  زمان لیگ ملت‌های والیبال۲۰۲۰ تغییر کرد
فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۰، به بعد از بازی‌های المپیک۲۰۲۰ توکیو موکول شد. پیش از این قرار بود مرحله نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ از تاریخ دوم خرداد‌ماه سال۱۳۹۹ تا یکم تیر‌ماه۱۳۹۹ برگزار شود. فدراسیون جهانی (FIVB) دلیل این اقدام خود را حفاظت از خانواده والیبال اعلام کرده است. البته فعلا تاریخ جدید برگزاری مسابقات برای بعد از بازی‌های المپیک اعلام نشده است.

  وضعیت مبهم ادامه همکاری کولاکوویچ 
فدراسیون جهانی والیبال، زمان برگزاری لیگ ملت‌های والیبال سال 2020 را تغییر داد و آن را به بعد از بازی‌های المپیک موکول کرد.فاصله پایان المپیک(19 مرداد) تا پایان قرارداد کولاکوویچ، تنها 23 روز است و هیچ بند و تبصره‌ای هم برای تمدید آن وجود ندارد. از طرفی کولاکوویچ تصمیم دارد بعد از تیم ملی ایران به سراغ فعالیت باشگاهی و یا تیم ملی دیگری برود و با توجه به این شرایط به نظر می رسد در لیگ ملت‌های 2020 قطعاً سرمربی ایران نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید