• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 25 اسفند 1398
کد مطلب : 97275
+
-

ورزش زیر یک خم کرونا را گرفت

گزارشی از فعالیت ستاره‌های ورزش ایران در میدان مبارزه با کرونا؛ از علی کریمی، وریا غفوری و مهدی طارمی تا رسول خادم و سرمربی تیم کبدی

ورزش زیر یک خم کرونا را گرفت

چراغ اول را احتمالا علی کریمی روشن کرد. خبر کمک او به مراکز درمانی گیلان را نخستین‌بار استاندار این استان داد. ظاهرا این کمک بعد از آن بود که یک مرکز درمانی در رشت در نامه‌ای خطاب به علی کریمی و جلال حسینی، 2 فوتبالیست سرشناس که اصلیت گیلانی دارند، از آنها خواسته بود در تهیه لیستی از اقلام بهداشتی مورد نیاز این مرکز را یاری کنند.
برخی این نامه و درخواست را نشانه‌ای از ضعف سیستم درمانی کشور خواندند با این توجیه که چرا باید کار به جایی برسد که دولت توان تامین چند بسته دستکش، ماسک، ژل شست‌وشوی دست و پد الکلی نداشته باشد.کریمی خیلی زود به این درخواست پاسخ مثبت داد. فیروز سرودی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره کمک‌های ارسالی علی کریمی گفت: «اسطوره فوتبال ایران و گیلان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقلامی را تهیه کرده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان داده است. این اقلام شامل ۲۰۷لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست، ۸۴۰عدد گان جراحی، ۲۳۴عدد لباس یکسره، ۹هزار جفت دستکش، ۱۲هزار و ۳۰۰ عدد ماسک ۳لایه و ۸۸۶ عدد ماسک N95 بوده که به این دانشگاه اهدا شده است.» ترس از گسترش کرونا بسیاری از مشاغل را تحت‌الشعاع قرار داده است. از چند هفته پیش گروهی از چهره‌های سرشناس از مردم درخواست کرده‌اند در این روزها هوای مستأجرها را بیشتر داشته باشند. وریا غفوری، از نخستین نفراتی بود که در استوری اینستاگرامش اعلام کرد که اجاره یک‌ماه مغازه‌اش را از مستأجرش نمی‌گیرد. او دیگران را هم دعوت کرد که به این کمپین بپیوندند. هادی عقیلی، کاپیتان سابق تیم سپاهان و محمد نوری، کاپیتان تیم پارس‌جنوبی هم مانند وریا از اجاره مغازه‌شان در روزهایی که کسب و کار مردم تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفته، گذشتند.

    کمپین دستان خدا
سروش رفیعی، بازیکن تیم فوتبال سپاهان هم کمپینی به نام دستان خدا راه‌اندازی کرده. هدف این کمپین جمع‌آوری پول، برای تهیه تجهیزات پزشکی است. در کمپین سروش بازیکنانی مانند وریا غفوری، رشید مظاهری، مهدی طارمی، علی کریمی، محمد نوری، داریوش شجاعیان و بیرانوند و خیلی از بازیکنان لیگ ایران حضور دارند.

  کمیل قاسمی شخصا در گیلان
 در میان ستاره‌های غیرفوتبالی کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که مانند رسول خادم دستش در کار خیر باشد. او زمانی که رئیس فدراسیون کشتی بود، به همراه ستاره‌های این رشته کمک‌های زیادی به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه کرد؛کمک‌هایی که خودش و قهرمانان سرشناس کشتی بین مردم توزیع کردند.حالا هم که مدت‌هاست از فدراسیون استعفا داده و نشان داده بنده میز و صندلی نیست، بی‌سروصدا به مناطق محروم می‌رود و به مردم نیازمند کمک می‌کند. در سیل اخیر سیستان و بلوچستان، رسول هفته‌ها در این استان پتو و اقلام مورد نیاز بین سیل‌زده‌ها توزیع کرد.دیروز فارس خبر داد که رسول این بار برای کمک به مردم گیلان آستین بالا زده است. در گزارش این خبرگزاری آمده است: «رسول خادم و تعدادی دیگر از اعضای مؤسسه فرهنگی هنری خیریه خادمین امام علی ابن ابیطالب(ع) هستند، مؤسسه‌ای که با جمع‌آوری مبلغی در حدود 5میلیارد ریال تعداد ۷۰۰پکیج لوازم حرفه‌ای پزشکی و بهداشتی نظیر ماسکN95، گان، عینک، دستکش و مواد ضدعفونی به سازمان نظام پزشکی 4شهر رودسر، لاهیجان، لنگرود و آستانه‌اشرفیه اهدا کرده است. رسول خادم با حضور در کوی و برزن‌های پایتخت کشور اقدام به تهیه وسیله برای بیمارستان‌های شرق گیلان کرده؛ وسایلی که با یک دستگاه کامیون به گیلان ارسال شد.»
کمیل قاسمی، مدال‌آور کشتی ایران در 2 المپیک لندن و ریو هم، محموله‌ای را تهیه و شخصا بین مردم استان گیلان توزیع کرد.

  هدیه طارمی به پرستاران بوشهری
مهدی طارمی، یکی از موفق‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر ایران در اروپا، اهل بوشهر است. او که این روزها در لیگ پرتغال و تیم ریو‌آوه بازی می‌کند، از پدرش خواسته به دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برود و 50کارت هدیه نقدی و شاخه‌های گل در اختیار او قرار دهد تا بین پرستارانی که در بیمارستان خلیج‌فارس بوشهر برای مبارزه با بیماری کرونا تلاش می‌کنند، توزیع شود.

  کمک مربی کبدی به مردم مشهد
 مرتضی شهیدی، مربی مشهدی تیم‌ملی سرکل کبدی که 5000ماسک را با هزینه شخصی خود تهیه کرده بود، همراه با محسن رزم‌آرا و امین ابراهیم‌پور بازیکنان خراسانی این تیم و سمانه افخم، سرمربی تیم لیگ برتری کبدی بانوان با حضور در حاشیه شهر مشهد، این ماسک‌ها را در اختیار مردم قرار دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید