• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 25 اسفند 1398
کد مطلب : 97278
+
-

اعتصاب بازیکنان دردسر جدید استقلال؟

آبی‌ها ممنوع‌المصاحبه شدند

با تعلیق مسابقات لیگ برتر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، فرهاد مجیدی تمرینات آبی‌پوشان را به‌مدت 10روز تعطیل و اعلام کرد که شروع تمرینات از تاریخ 26اسفند‌ماه خواهد بود. در ادامه اعلام شد که مسابقات لیگ برتر تا پایان فروردین‌ماه برگزار نخواهد شد. به‌دنبال این مسئله، قرار شد که تمرینات استقلال بین تاریخ دوم تا پنجم فروردین سال99 آغاز شود، اما کادرفنی استقلال به این نتیجه رسید که تمرینات در همان تاریخ 26اسفند (فردا) برگزار شود. همچنین به هروویه میلیچ و بودروف، 2بازیکن خارجی که در کشورهای خود به‌سرمی‌برند، اعلام شد که در تاریخ 26فروردین در تمرینات حضور داشته باشند، اما از آنجایی که شیوع ویروس کرونا در کشورمان گسترش پیدا کرده است، مشخص نیست که آیا تمرینات استقلال در همان تاریخ برگزار می‌شود یا نه. علاوه بر این برخی مربیان نیز در خارج از کشور به‌سرمی‌برند و به‌دلیل نبود پرواز، نتوانسته‌اند به ایران بازگردند. این بلاتکلیفی باعث شده که آبی‌پوشان به‌صورت دقیق ندادند که تمرینات‌شان آیا در تاریخ 26اسفند‌ماه از سر گرفته می‌شود یا خیر.

  بازیکنان پول می‌خواهند
در روزهایی که بحران‌های مالی ناشی از شکایت‌ها و احکام بین‌المللی صادره گریبانگیر استقلال بود و از سوی دیگر اعضای تیم نیز با رسیدن به روزهای پایانی سال در انتظار واریزی 15 تا 20درصدی قراردادهای خود از سوی باشگاه براساس وعده وعیدهای داده شده بودند، اوضاع جسمانی علی فتح‌الله‌زاده هم خوب نبود و مدیرعامل آبی‌ها به‌دلیل آنفلوآنزا در قرنطینه است و به باشگاه نمی‌رود. کنار رفتن موسوی از استقلال هم امیدهای مسئولان باشگاه را برای حل مشکلات مالی کمرنگ کرده؛ این در حالی است که گفته می‌شود باشگاه در تلاش است نظر موسوی را تغییر دهد تا این عضو هیأت‌مدیره به فعالیتش ادامه دهد. از طرفی این شایعه هم مطرح شده که بازیکنان استقلال درصورت عدم‌پرداخت حق و حقوقشان، شاید دست به اعتصاب بزنند.

  بازیکنان ممنوع‌المصاحبه شدند
نکته جالب اینجاست که در این شرایط، باشگاه استقلال بازیکنان و کادرفنی را ممنوع‌المصاحبه کرده و شاید این موضوع جلوگیری از حاشیه‌های احتمالی در مورد بحران مالی باشد. استقلالی‌ها تا اطلاع بعدی حق انجام مصاحبه ندارند و تصور می‌کنند این تصمیم با بی‌پولی باشگاه در روز‌های منتهی به پایان سال اتخاذ شده است. آنها می‌گویند از آنجا که باشگاه پولی ندارد که به بازیکنان بدهد و از طرفی علی فتح‌الله‌زاده در بستر بیماری است، حق مصاحبه از اعضای تیم سلب شده، اما هنوز مشخص نیست چه‌کسی این تصمیم را گرفته است. بعضی از بازیکنان استقلال معتقدند این تصمیم توسط فردی به‌جز فتح‌الله‌زاده به‌عنوان سرپرست باشگاه گرفته شده است. این در حالی است که بازیکنان استقلال در روز‌های گذشته مصاحبه خاصی انجام نداده بودند که باشگاه بخواهد آنها را ممنوع‌المصاحبه کند.

  پول پرونده بویان پرداخت شد
استقلال همچنان در تلاش است تا به شکایت‌های بازیکنان و مربیان خارجی رسیدگی کند. بویان بابت نیم‌فصل حضور در استقلال این باشگاه را ملزم به پرداخت ٢٩٠هزار دلار کرده است که این موضوع باعث شده آبی‌ها به دادگاه CAS شکایت کنند. با این حال باشگاه استقلال هزینه دادرسی شکایت این باشگاه به دادگاه CAS را پرداخت نکرده بود اما دیروز اسماعیل خلیل‌زاده در بخشی از گفت‌وگوی خود با رادیو تهران اعلام کرد هزینه دادرسی دادگاه CAS امروز پرداخت شده تا آبی‌ها همچنان امیدوار به پیروزی در پرونده این بازیکن باشند.
فتح‌الله‌زاده در چهارمین تجربه بازگشت به میز مدیریت استقلال با اتفاقات غیرمنتظره زیادی روبه‌رو شد؛ از بدهی‌های کلان گرفته تا احکام انضباطی گسترده از سوی فیفا به‌خاطر مطالبات بازیکنان خارجی که به کابوسی بزرگ برای او و طرفداران در این روزهای پرتنش تبدیل شد. استقلال این روزها به‌شدت با بحران مالی روبه‌روست و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید