• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97073
+
-

5درصد تا اینستکس

روایتی تصویری از برنامه افزایش سطح غنی‌سازی‌ اورانیوم ایران در تیر‌ماه 98

5درصد تا اینستکس

15 تیر
خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که ایران پس از پایان مهلت 60روزه به اروپا سطح غنی‌سازی خود را از 3.67درصد به 5درصد می‌رساند.

16 تیر
ساعت 11:24پیش از ظهر،  بهروز کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران): مسائل فنی افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم انجام شده و تا ساعاتی دیگر درصد غنی‌سازی‌ ایران از 3.67 عبور خواهد کرد.

16تیر
 سیدعباس عراقچی (معاون وزیر امور خارجه ایران): امروز در پایان ۶۰ روز گام اول کاهش تعهدات برجامی هستیم و چون خواسته‌های ما محقق نشده گام دوم را برمی‌داریم. در گام دوم دیگر به تعهد خود در میزان درصد و غلظت غنی‌سازی‌ پایبند نیستیم.


16تیر
 مقام‌های رسمی کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در واکنش‌های مختلف نسبت به تصمیمات جدید ایران درباره کاهش تعهدات برجامی ابراز نگرانی و از ایران درخواست کردند که هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های خود را متوقف کند و به حالت قبل باز گرداند.


17تیر
مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) پس از اعلام تصمیم ایران برای افزایش غنی‌سازی‌ اورانیوم از3.67 توییت کرد: آخرین گسترش برنامه هسته‌ای ایران منجر به انزوای بیشتر و تحریم‌ها خواهد شد. کشورها باید استاندارد دیرینه مبنی بر نداشتن حق غنی‌سازی‌ در برنامه هسته‌ای ایران را بازگردانند.


17تیر
دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) در واکنش به گام دوم کاهش سطح تعهدات برجامی ایران گفت: بهتر است که ایران مراقب باشد. ایران در حال انجام چیزهای بدی است.

17 تیر
رویترز منتشر کرد: سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یوکیو آمانو، دبیرکل این آژانس در هشتم جولای به اطلاع شورای حکام رسانده است که ایران سطح غنی‌سازی خود از ۳.۶۷درصد افزایش داده است.


18 تیر
میخائیل اولیانوف (نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی): آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که سطح جدید غنی‌سازی ایران به ۴.۵درصد افزایش یافته است. این اورانیوم با غنای پایین هیچ ارتباطی با تسلیحات اتمی ندارد.


19 تیر
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که خلوص غنی‌سازی اورانیوم ایران هم‌اکنون به حد ۴.۵ درصد و میزان ذخایر اورانیوم ایران به ۲۱۳.۵‌ کیلوگرم رسیده است که این ارقام بالاتر از حد تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است.


19 تیر
 کاظم غریب‌آبادی (نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی گفت: آنچه هم‌اکنون انجام می‌دهیم تنها یک هدف دارد: ما می‌خواهیم توافق هسته‌ای را حفظ کنیم. همه‌‌چیز طی یک ساعت قابل بازگشت است، تنها اگر تمام شرکای ما در توافق همچون ما به تعهداتشان عمل کنند.


19 تیر
دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) در توییتی مدعی شد: ایران مدت‌هاست که به‌طور مخفیانه غنی‌سازی می‌کند.


20 تیر
 ناتالی توچی (مشاور ویژه فدریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: تنش هسته‌ای ایران، اروپا را تحت فشار قرار داده و چالش اصلی هم‌اکنون بر سر زمان نجات توافق هسته‌ای و پایبندی ایران به این توافق است.


24 تیر
بهروز کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی): برجام یک معامله و دادوستد بود که آنچه ما ارائه می‌دادیم خیلی بیشتر از آن چیز‌هایی بود که دریافت می‌کردیم، زیرا طرف‌های مقابل به‌خصوص پس از خروج آمریکا از برجام تعهدات خودشان را فراموش کردند و اقدامات هسته‌ای که امروز ایران انجام می‌دهد، جهت یادآوری به طرف‌های مقابل برای انجام تعهدات‌شان است.


24 تیر
 فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا) پس از پایان جلسه خود با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درباره برجام گفت: هیچ‌یک از طرف‌های برجام معتقد نیستند که کاهش تعهدات ایران به‌معنای نقض کامل توافق هسته‌ای باشد. توافق هسته‌ای ایران حالش خوب نیست اما همچنان زنده است و نمی‌توانیم بگوییم که ساعت‌های پایانی و آخرین نفس‌ها را سپری می‌کند.


25 تیر
 بهروز کمالوندی (سخنگوی سازمان انرژی اتمی): قرار ما این نیست که از غنی‌سازی ۴.۵ درصد عبور کنیم، فعلاً در این سطح می‌مانیم.


26 تیر
فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در سخنرانی خود در پارلمان اروپا، به راه‌اندازی ابزار مالی اینستکس و تمایل دیگر اعضای اتحادیه اروپا برای پیوستن به این سازوکار اشاره کرد و گفت: از آنجا که حفظ برجام نه‌تنها به نفع و مسئولیت اروپا و ایران، بلکه سراسر جهان است، همه ما وظیفه داریم که برای ادامه توافق تلاش کنیم. حفظ و اجرای کامل برجام یک مسئولیت جهانی است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :