• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96685
+
-

روزنه

روح الله کریمی
قم_ خبرنگار

حواشی کرونا در قم

 بالاخره ۱۸ روز پس از اعلام ابتلای تعدادی از شهروندان قم به کرونا، مسئولان تصمیم گرفتند ورود مسافران به این استان را محدود کنند. این تصمیم دیرهنگام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و حتی برخی شهروندان قم تعجب کردند چرا این تصمیم با تاخیر ۱۸ روزه گرفته شده است. البته این تصمیم فقط مربوط به ورود است و خروج شهروندان از قم را شامل نمی‌شود.  یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم اعلام کرده است برای جلوگیری از شیوع ویروس و شرایط ویژه‌ای که استان قم دارد، نمی‌توانیم از زائران و مسافران میزبانی کنیم. 

خبری از بیمارستان صحرایی نیست
با وجود شرایط خاص قم، هنوز بیمارستان سیار سپاه پاسداران مستقر نشده است. قرار بود این بیمارستان ۶۴ تختخوابی در مجتمع فرهنگی نور قم در محله محروم نیروگاه برپا شود که اهالی منطقه جلوی این کار را گرفتند. نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بلافاصله در مصاحبه‌ای گفته بود قرار است 3 بیمارستان سیار از سوی سپاه در قم مستقر شود، اما با وجود گذشت چند روز از این وعده، خبری نیست. این در حالی است که ارتش جمهوری اسلامی بیمارستان ۵۰ تختخوابی سیار خود را در منطقه پردیسان مستقر کرده و مشغول خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به اهالی این منطقه است. تعدادی از جوانان پردیسانی نیز با اهدای گل به مسئولان و کادر درمانی بیمارستان از تلاش آنها قدردانی کردند.

بستری در منزل 
بستری شدن تعدادی از بیماران مشکوک به کرونا در منزل از دیگر حاشیه‌های اخبار کرونایی در قم است. یکی از شهروندان در تماس با خبرنگار همشهری اعلام کرد با مشاهده علائم ابتلا به کرونا به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کرده است و با وجود سابقه بیماری ریوی و تنگی نفس و مشکوک بودن به کرونا فقط یک روز بستری شده است. به این فرد اعلام شده است به دلیل محدودیت تخت‌های بیمارستانی باید در منزل بستری شود. اکنون همسر این بیمار هم وضعیت مناسبی ندارد و این زوج جوان از این که ممکن است فرزند خردسال آنها به این ویروس مبتلا شود، وحشت دارند.

خوددرمانی طلبه جوان کارساز نشد
فوت طلبه جهادی به دلیل ابتلا به کرونا هم حاشیه‌ساز شد. خبرهای اولیه از کم‌کاری تیم پزشکی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) حکایت داشت، اما رئیس بیمارستان توضیحات کاملی از پرونده پزشکی حجت‌الاسلام احمد خسروی ارائه کرد و گفت: ایشان با علائم تب و لرز، سرفه و تنگی نفس به بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) مراجعه کرد و پس از اقدامات اولیه در اورژانس توسط پزشک متخصص در بخش داخلی بستری شد. پس از وخامت حال، بیمار با نظر پزشک معالج به بخش آی.سی.یو منتقل شد و با وجود تلاش فراوان تیم درمانی، جان خود را از دست داد. در سوابق او، سابقه دیابت و کم کاری تیروئید نیز ذکر شده، اما مرحوم قبل از مراجعه به بیمارستان به گفته همراهان اقدام به خوددرمانی کرده است و علائم بیماری از ۱۰ روز قبل از مراجعه نیز آغاز شده بود.

وضعیت قرمز در 3 استان
خبر دیگر این‌که وضعیت شیوع کروناویروس در قم، گیلان و مازندران قرمز اعلام شده است و گفته می‌شود این استان‌ها به تیم‌های درمانی و تجهیزات پزشکی بیشتر نیاز دارند. شنیده‌ها حاکی است تعدادی از پزشکان قم بدون عذر موجه، عرصه خدمت رسانی درمانی به مردم را ترک کرده‌اند. از سوی دیگر، هیأت اعزامی سازمان جهانی بهداشت برای بررسی وضعیت شیوع کرونا وارد قم شدند و ریچارد برنان ریاست این هیأت از تلاش‌ جدی برای مبارزه با ویروس در استان قم قدردانی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید