• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 17 اسفند 1398
کد مطلب : 96612
+
-

در حاشیه سیاست


تلاش برای تحریم‌های دارویی بیشتر
نشریه آنلاین اینترسپت در گزارشی مدعی شد گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نزدیک به ترامپ مشغول تحت فشار قراردادن شرکت‌های داروسازی بزرگ برای قطع ارتباط با ایران هستند. به گزارش ایسنا اینترسپت در گزارشی مدعی است: این گروه تلاش دارند تا با واردآوردن ضربه‌های حیثیتی، از ارسال دارو به ایران ممانعت کنند.

سازمان مستقل برای بیوتروریسم تشکیل شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شیوع کرونا حمله بیوتروریستی در ایران و چین است، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها نبود ایران می‌توانست راحت‌تر با کرونا بجنگد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با کرونا گفت: ترامپ و پمپئو درباره کرونا دروغ می‌گویند؛ کرونا عامل بیماری عادی نیست، بلکه بیوتروریسمی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است و در قبال کشورهای ایران و چین ترویج شده و نباید این موضوع را نادیده گرفت. لازم است مقابله با بیوتروریسم از حوزه پدافند غیرعامل خارج شود و به‌صورت جداگانه باشد. وی توضیح داد: از امروز تا سال۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد. باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم.

حکوت آل‌خلیفه بی‌تعهدی می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، رفتار حکومت بحرین نسبت به بازگشت مسافران بحرینی موجود در ایران (اتباع بحرین) را غیرمتعهدانه توصیف کرد. به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «حکومت بحرین با بی‌تعهدی نسبت به بازگشت مسافران بحرینی موجود در ایران (اتباع بحرین) رفتار می‌کند. تهران آماده اقدام بهداشتی-درمانی (کروناویروس) مطمئن برای بازگشت این مسافران است. متأسفانه تعامل آل‌خلیفه با صهیونیست‌های اشغالگر، دوستانه‌تر از رفتار با مردمان اصیل بحرینی شده است.»

 مگر کرونا مجالس سایر کشورها را تعطیل کرده است؟
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران با انتقاد از تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس درباره بودجه سال99 گفته است: باید با صراحت و شفافیت توضیح داد که علت اصلی وضعیت بودجه۹۹ مقابله با کرونا بود، چون گفته شده ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل جلسات علنی مجلس را مصلحت ندانستند در همین باره نیز اعتقاد ما بر این است که رئیس مجلس و هیأت‌رئیسه ساده‌ترین راه را برای برون‌رفت از این مشکل پیدا کرد اما مگر کشورهای دیگر که با مشکل کرونا مواجه شدند مجلس و پارلمان را تعطیل کردند؟ 
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هیأت‌رئیسه می‌توانست برای جلب نظر نمایندگان ولو خلاف آیین‌نامه از طریق ویدئوکنفرانس و ابزار تکنولوژی مصوبه مجلس را به شورای نگهبان ارجاع دهد، نه اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق را بفرستد که آن هم مورد تأیید مجلس نبود. سؤال این است چرا هیأت‌رئیسه از ابزار تکنولوژی استفاده نکرد؟ کواکبیان ادامه داد: راه دیگر آن بود که از ورود نمایندگان مبتلا یا مشکوک به کرونا به مجلس جلوگیری می‌شد البته به لطف الهی بنده علائم ابتلا به کرونا را نداشتم و آزمایش و تست هم ندادم اما به‌راحتی می‌توانستند افراد مشکوک را شناسایی کرده و بدون آنها جلسه مجلس را برگزار کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید