• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95877
+
-

کتاب‌هایی برای روزهای آخر زمستان

این روزها افراد بسیاری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ترجیح می‌دهند که از خانه خارج نشوند اما به‌رغم اینکه ماندن در خانه و دوری از اجتماعات و اماکن عمومی می‌تواند تا حدودی سلامت جسمی افراد را تضمین کند، با کسالت ماندن در خانه و - بدتر از آن - اخبار نگران‌کننده فضای مجازی که مثل خوره روح را می‌خورد و می‌تراشد، چه باید کرد؟ مثل اغلب اوقات، بهترین پیشنهاد در این شرایط می‌تواند مطالعه باشد. کتاب خوب می‌تواند توجه ما را به سمت آنچه تاکنون از تیررس نگاه ما دور بوده جلب کند و دریچه‌ای پیش روی ما بگشاید که طرز نگرش ما به بسیاری از پدیده‌های پیرامونمان را تغییر دهد؛ به همین دلیل 3 کتاب جالب و خواندنی را که اخیرا چاپ شده‌اند برای شما معرفی کرده‌ایم.

«کتاب راهنمای حرفه کارآگاهی» نوشته «جدیدیه بری»، نویسنده آمریکایی‌، با ترجمه شهریار وقفی‌پور برای علاقه‌مندان به داستان‌هایی کارآگاهی می‌تواند کتاب جذابی باشد. این کتاب که در شهری بی‌نام‌ونشان می‌گذرد، داستان کارمندی معمولی به نام «چارلز آن‌وین» را روایت می‌کند که باید معمایی را حل کند و بی‌آنکه بخواهد به کارآگاهی تمام‌عیار تبدیل می‌شود. این کتاب نخستین و مشهورترین اثر این نویسنده است که در سال۲۰۰۹ منتشر شد و جدیدیه بری را به نویسنده‌ای مشهور تبدیل کرد. «کتاب راهنمای حرفه کارآگاهی» 340صفحه دارد و تاکنون جوایزی چون بهترین رمان کارآگاهی سال از بنیاد «دشیل همت» و جایزه رمان کارآگاهی از «بنیاد ادبی کاوفورد» را دریافت کرده است. اما کتاب بعدی که برای کسانی که به خواندن داستان‌های کوتاه علاقه‌مند هستند جذاب است.


کتاب «با۳۹۰ تا درخت کریسمس می‌خواهی چه کنی؟»، با ترجمه نیما ملک‌محمدی، مجموعه ۱۲داستان از نویسندگانی چون ولادیمیر ناباکوف، نادین گوردیمور، ریچارد براتیگان، ریموند کارور، دانلد بارتلمی، کارل یاگنما و... است که این داستان‌ها را مترجم انتخاب کرده است. ظرافت موجود در داستان‌های این مجموعه، خواندن این کتاب 154صفحه‌ای را به تجربه‌ای شیرین بدل کرده است. با اینکه عنوان کتاب آخری که معرفی می‌کنیم ممکن است در نگاه اول چندان امیدوارکننده نباشد اما خواندنش شما را با دنیای یکی از خوانندگان و ترانه‌سرایان پرآوازه جهان آشنا می‌کند.


«پوچی همراه من است» نوشته لئونارد کوهن با ترجمه فرزام کریمی و سوریا جمالی کتابی است در ۱۱۵صفحه که در آن لئونارد کوهن به صحبت‌هایی با خدای خویش می‌پردازد و نظریاتش درباره عشق، شهرت، موسیقی، ناملایمات زندگی و... را مطرح می‌کند. کوهن نثر بسیار منحصر به فردی دارد و زبان او پیچیده است. از کوهن ۱۴ آلبوم موسیقایی به یادگار مانده است. وی در دهم مارس۲۰۰۸ به‌عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک‌اند رول معرفی شد و در سال۲۰۱۱ به‌دلیل مجموعه آثارش که بر 3 نسل در سرتاسر جهان تأثیر گذاشت، جایزه شاهدخت آستوریاس را که یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیاست، دریافت کرد.
هر سه این کتاب‌ها را نشر سیب سرخ منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید