• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 اسفند 1398
کد مطلب : 95719
+
-

جولان کرونا در کره‌جنوبی

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره‌جنوبی، متاثر از یک مراسم مذهبی در یک کلیسای جنجالی، طی 24ساعت دو برابر شد

گزارش2
جولان کرونا در کره‌جنوبی


کره‌جنوبی، دیروز از اوج‌گیری آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و در شرایطی که از قبل با یک شرایط بحرانی مواجه بود اعلام کرد طی 24ساعت، تعداد مبتلایان به این ویروس، دو برابر شده است.
به گزارش گاردین، دیروز اعلام شد که تعداد مبتلایان از 229مورد به 443نفر رسیده است. بیشتر این افراد، در شهر دایگو و حومه آن زندگی می‌کنند. 2 نفر از مبتلایان هم در بیمارستان شهر دایگو جان خود را از دست داده‌اند.
رسانه‌ها گزارش داده‌اند یک زن 61ساله که با نام «بیمار شماره 31» شناخته می‌شود مسئول گسترش برق‌آسای این ویروس در این منطقه است. این زن با حضور در مراسم یک کلیسای جنجالی با نام «کلیسای شینچئونجی مسیح»، ویروس کرونا را به ده‌ها و یا احتمالا صدها نفر دیگر منتقل کرده است. این افراد برای مراسم دعا در این کلیسا جمع شده بودند.
92نفر از مبتلایان جدید به این ویروس، با بیماران و کادر درمانی بیمارستان چئونگدو دانام در دایگو ارتباط داشته‌اند. کیم گانگ لیپ، معاون وزیر بهداشت کره‌جنوبی در این‌باره گفته است: «بیشتر افرادی که در این بیمارستان مبتلا شده‌اند افرادی هستند که در بخش بیماری‌های روانی به‌عنوان مراجع و نه بیمار حضور داشته‌اند.»
 این منطقه، ارتباط نزدیکی با کلیسای شینچئونجی مسیح دارد. بنیانگذار این کلیسا، لی مان هی، در همین منطقه متولد شده است. او ادعا می‌کند مسیح است و وعده داده که 144هزار نفر را با خود به بهشت خواهد برد. مقامات دولتی جمعه اعلام کردند که 3 هفته پیش‌، مراسم عزاداری 3‌روزه‌ای به مناسبت درگذشت برادر لی مان هی در سالنی که متعلق به بیمارستان دایگوست برگزار شده است.
به گزارش نیویورک تایمز، جلسات این کلیسای رمزآلود در هفته‌های اخیر طبق برنامه برگزار شده و مراجعان آن روی زمین در کنار هم نشسته‌اند و از زدن عینک و ماسک منع بوده‌اند. بعد از مراسم اصلی، آنها در گروه‌های جداگانه‌ای به قرائت انجیل پرداخته‌اند. کلیسا، بعد از آنکه شیوع ویروس بین اعضای آن گزارش شده، به پیروان خود گفته است که عضویت در این کلیسا را پنهان کنند.
به گزارش مقامات، بیش از 1250نفر از پیروان این کلیسا نشانه‌های ابتلا به ویروس را دارند. درصورت ابتلای آنها به کرونا، آمار مبتلایان به این ویروس در کره‌جنوبی، به طرز تکان‌دهنده‌ای بالا خواهد رفت. هم‌اکنون، اگر مورد کشتی تفریحی ژاپنی را درنظر نگیریم، کره‌جنوبی بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس را در سراسر دنیا دارد.
دیروز مقامات کره‌ای اعلام کردند که به 700عضو کلیسای شینچئونجی مسیح دسترسی ندارند. کلیساهای کره‌جنوبی، معتقدند که بنیانگذاران و پیروان این کلیسای جنجالی، یک فرقه هستند و ربطی به تعلیمات دینی ندارند.
یک کشیش که درباره این فرقه تحقیق کرده درباره شرایط پیروان آن می‌گوید: «اعضای این کلیسا می‌دانند که چهره خوبی ندارند و عضویت خود در آن را حتی از والدین خود پنهان می‌کنند. عجیب نیست که تعداد زیادی از آنها در دسترس نیستند چون ممکن است جایی دور هم جمع شده و برای جان سالم به در بردن از این شرایط در حال دعا باشند.» پیروان این کلیسا رویکرد ویژه‌ای در برابر بیماری‌ها دارند و به آنها بی‌اعتنایی می‌کنند. آنها معتقدند بیمار شدن نوعی گناه است چون آنها را از انجام امور خدا بازمی‌دارد.
مریض شماره 31در پی یک تصادف با خودرو به بیمارستان مراجعه کرد اما در ادامه از گلودرد گله کرد. با این حال بیمارستان را ترک کرد و در مراسم یکشنبه کلیسا شرکت کرد. روز بعد از آن، تب او بالا رفت اما دوباره برای رفتن به کلیسا بیمارستان را ترک کرد. مقامات گفته‌اند دست‌کم 1000نفر از پیروان این کلیسا در این دو مراسم شرکت کرده‌اند. پزشکان 2 بار توصیه کرده بودند این زن به یک بیمارستان بزرگ‌تر برای تست کرونا منتقل شود اما هر بار او با این توصیه مخالفت کرده بود.
شهر دایگو و حومه آن حدود 2.5میلیون نفر جمعیت دارد. دولت کره‌جنوبی تمام منطقه را «منطقه مدیریت ویژه» اعلام کرده و سیلی از تجهیزات و امکانات پزشکی را به این شهر و بیمارستان‌های آن روانه کرده است. دایگو در وضعیت هشدار قرار دارد و ساختمان‌های عمومی تعطیل هستند. شروع ترم جدید مدارس هم یک هفته به عقب انداخته شده است. خیابان‌های معمولا شلوغ این شهر عملا خالی از تردد هستند و مردم تنها از برخی سوپرمارکت‌ها غذا و مایحتاج خود را دریافت می‌کنند. تا‌کنون، چند مورد ابتلا در شهرهای بوسان و سئول هم گزارش شده است.
 کره‌جنوبی در حالی در صدر اخبار مربوط به کرونا قرار گرفته که از چین گزارش می‌رسد تعداد موارد جدید ابتلای به این بیماری کاهش یافته است. براساس گزارش کمیسیون ملی سلامت، موارد تأیید شده در روز جمعه 397مورد بوده که کاهش قابل‌توجهی نسبت به آمار 889نفر در یک روز پیش از‌ آن داشته است.
در اروپا هم یک مورد مرگ جدید در ایتالیا گزارش شده است. آمار قطعی مبتلایان به این ویروس در ایتالیا تا دیروز 39مورد بود. در مجموع 2 نفر در این کشور جان خود را به‌خاطر ویروس از دست داده‌‌اند.
در همین حال دکتر تئودور آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره ثبت موارد جدید در سراسر دنیا که ارتباط مشخصی با چین ندارند ابراز نگرانی کرده است. او هشدار داده است که پنجره فرصت دنیا برای مهار ویروس، در حال بسته‌شدن است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید