• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94898
+
-

دام طلایی باند خانوادگی برای زنان سالمند

دام طلایی باند خانوادگی برای زنان سالمند


مرد شیاد به بهانه کمک به افراد نیازمند، سراغ زنان سالمند می‌رفت و با ترفند پیچیده‌ای جواهرات آنها را سرقت می‌کرد. ابزار او در اجرای این نقشه یک کیسه سوراخ و چند اسکناس و لباس کهنه بود، اما با همین وسایل توانست دست‌کم 18نفر را فریب داده و 300میلون به جیب بزند.
به گزارش همشهری، تحقیقات از اوایل مرداد‌ماه امسال به‌دنبال چندین فقره سرقت از بانوان سالمند آغاز شد. شواهد نشان می‌داد 2 مرد و یک زن سوار بر خودرو‌های مدل بالا و با ظاهری آراسته ، نزدیک مساجد و اماکن مذهبی پرسه می‌زنند و سراغ خانم‌های سالخورده رفته و خود را افراد خیر معرفی می‌کنند. آنها یک نایلون مشکی رنگ در دست داشتند که داخل آن مقداری لباس، دلار و ایران چک‌های جعلی بود و ادعا می‌کردند می‌خواهند لباس‌ها را به نیازمندان برسانند. آنها می‌گفتند قصد خرید طلا دارند و چون از خارج کشور آمده‌اند از وضعیت بازار ایران اطلاعی ندارند. آنها از طعمه‌شان می‌خواستند طلاهایش را نشان دهد تا شماره آن را یادداشت کنند. آنها با همین ترفند طلاها را می‌گرفتند و جلوی چشم صاحبش داخل کیسه مشکی رنگ می‌انداختند و کیسه را به او می‌دادند. غافل از اینکه ته کیسه سوراخ است. اعضای این باند زمانی که نمی‌توانستند طعمه‌شان را فریب دهند نیز با توسل به زور و با تهدید جواهرات او را سرقت می‌کردند.
ماموران در جریان تحقیقات خود توانستند یکی از اعضای این باند به نام رضا -36ساله- را که از مجرمان سابقه دار است دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه متهم 2 دستگاه خودروی مزدا3و جک s5و مقداری از جواهرات کشف شد و بررسی‌ها نشان داد سایر متهمان از اعضای خانواده او هستند.
متهم در بازجویی‌ها گفت: حدود 2سال است که همراه خانواده در شهرهای تهران، اسلامشهر، شیراز، اصفهان و... با این شیوه سرقت و کلاهبرداری می‌کردیم.
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: تاکنون 18نفر از مالباختگان متهم را شناسایی کرده‌اند و ارزش اموال مسروقه بیش از 300میلیون تومان برآورد می‌شود. به گفته وی، متهم به دستور بازپرس پرونده در بازداشت به سر می‌برد و تلاش‌ها برای شناسایی شاکیان احتمالی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید