• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 بهمن 1398
کد مطلب : 94902
+
-

یک کشته در بهمن گیلان


سقوط بهمن در یکی از روستاهای گیلان3 خانه را زیر برف مدفون کرد و موجب جان باختن یک نفر از اهالی روستا شد. سرنوشت سایر اهالی این روستا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش همشهری، بارش برف که از روز یکشنبه در بخش‌هایی از کشور آغاز شده در برخی مناطق هموطنان‌مان را غافلگیر کرده است. در گیلان شدت بارش برف به‌حدی بود که موجب سقوط بهمن شد و بخش‌هایی از یک روستای کوچک را مدفون کرد. از روستای رشته‌رود در بخش رستم‌آباد رودبار خبر می‌رسد که به‌دنبال شدت بارش برف و سقوط بهمن دست‌کم 3خانه در این روستا زیر برف مدفون شده‌اند. این حادثه در حالی رخ داد که به‌دلیل بارش شدید برف راه‌های ارتباطی مسدود شده و دسترسی به رشته رود امکان ندارد.
در همین حال حسین درخشان، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در این‌باره به همشهری می‌گوید: « این حادثه صبح جمعه به هلال‌احمر اعلام شد اما به‌دلیل بارش کم‌سابقه و شدید برف همه راه‌ها مسدود بود و دسترسی به رشته‌رود امکان نداشت. با وجود این قرار است با کمک تجهیزات سنگین مثل گریدر راه باز شود و نیروهای امدادی امکان دسترسی را به منطقه پیدا کنند.»
درخشان درباره وضعیت افراد گرفتار شده در بهمن نیز می‌گوید: « بارش سنگین برف و سقوط بهمن موجب شده تا ارتباط تلفنی نیز با منطقه قطع شود و در این شرایط اطلاعات دقیقی از شرایط ساکنان روستا وجود ندارد و معلوم نیست که این حادثه موجب آسیب دیدن یا جان باختن فردی شده یا نه. با این حال تلاش‌ها برای امدادرسانی به این منطقه همچنان ادامه دارد.»
از سوی دیگر محمدصالح ضیایی، فرماندار رودبار درباره این حادثه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: درپی بارش برف و سقوط بهمن در روستای رشته رود بالای بخش مرکزی این شهرستان، 3واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد که یک نفر در این حادثه جان باخت و از سرنوشت دیگر ساکنان خبری در دست نیست. نیروهای امدادی به همراه 3دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر به محل اعزام شدند تا ساکنان این واحدها را از زیر بهمن خارج کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید