• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94794
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o2VNK
+
-

قاتل پدر و پسر پای چوبه دار از خانواده مقتول مهلت گرفت

ساخت قبرستان؛ شرط بخشش قاتل

داخلی
ساخت قبرستان؛ شرط بخشش قاتل


 قاتل پدر و پسر هفته گذشته در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت تا قصاص شود اما با دیدن طناب دار، به پای خانواده مقتول افتاد و درخواست بخشش کرد. التماس‌های او نتیجه داد و در واپسین لحظات، اولیای دم شرطی برای بخشش تعیین کردند و به قاتل برای اجرای آن مهلت دو ماهه دادند. شرط اولیای دم این بود: ساخت یک قبرستان به نام پدر و پسر کشته شده در روستا.
به گزارش همشهری، 30مرداد سال 93بود که مأموران کلانتری امامزاده داوود در جریان درگیری خونینی در روستای سنگان در شمال‌غرب تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در این درگیری بر اثر شلیک گلوله از سلاح شکاری، 5نفر زخمی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. با مرگ پدر و پسری که در میان مجروحان بودند، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم آگاهی برای شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که درگیری بین اعضای 2 خانواده صورت گرفته که با یکدیگر خویشاوند هستند با این حال به دلایل مختلف بین آنها نزاع و درگیری رخ داده و 2 روز قبل از جنایت نیز فرزندان 2 خانواده با هم درگیر شده‌اند. تحقیقات حاکی از آن بود که خانه خانواده قاتل  در  سراشیبی است و خانواده مقتول که در ارتفاع  بودند در روز حادثه با استفاده از همین موقعیت به سمت محل سکونت آنها سنگ پرانی   کرده‌اند. قاتل نیز با مشاهده صحنه سنگ‌پرانی، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک چندین گلوله کرده که شلیک‌های پیاپی باعث زخمی شدن 5نفر و نهایتا مرگ 2نفر از آنها شده‌است. 
با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری قاتل که پس از این ماجرا فرار کرده بود شروع شد. هر چند مأموران پدر و 2برادر او را به اتهام مشارکت در نزاع منجر به قتل دستگیر کرده بودند، اما عامل اصلی جنایت همچنان فراری بود تا اینکه با اقدامات گسترده پلیسی، مخفیگاه وی در منطقه رباط کریم شناسایی و 24آذر سال93 او دستگیر شد.
متهم در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و درخصوص انگیزه‌اش گفت: خانواده مقتولان به مادرم سنگ پرانی کردند و من به‌شدت از این موضوع عصبانی شد‌م. به همین دلیل برای دفاع از مادرم اسلحه را برداشتم و دست به تیراندازی زدم.

قصاص
این متهم پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان و پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. وی در شعبه پنجم پای میزمحاکمه رفت و جزئیات جنایت را شرح داد. در جلسه محاکمه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند و پس از پایان جلسه رسیدگی قضات متهم را به 2 بار قصاص، ‌پرداخت دیه به مجروحان حادثه، 5سال زندان به‌دلیل نگهداری سلاح غیرمجاز و مهمات جنگی محکوم کردند. با اعتراض متهم، پرونده به دیوان عالی کشورفرستاده شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

بازگشت به زندگی 
متهم به قتل چند روز قبل پای چوبه دار رفت تا قصاص شود. همه‌‌چیز مهیا بود و اولیای دم در محوطه زندان رجایی شهر حاضر شده بودند تا حکم را اجرا کنند. متهم به قتل نیز به محوطه زندان منتقل شد و با دیدن چوبه دار به وحشت افتاد. او به پای اولیای دم افتاد تا او راببخشند. به آنها التماس کرد تا حکم را اجرا نکنند و درست در واپسین لحظات اولیای دم دلشان به رحم آمد و به قاتل مهلت دو ماهه دادند. آنها با رایزنی‌های تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران شرطی برای بخشش تعیین کردند. شرطشان این است که قاتل در روستای سنگان زمینی بخرد و آنجا را تبدیل به گورستان کند. گورستانی که به نام مقتولان باشد. قاتل نیز شرط اولیای دم را پذیرفت و خانواده‌اش در تکاپو هستند تا با خرید زمینی در روستا، گورستانی به نام مقتولان ایجاد کنند. اگر شرط اجرا شود اولیای دم، قاتل را می‌بخشند و او از مرگ رهایی می‌یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید