• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94805
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n5xM4
+
-

مرگ سرباز تایلندی پس از قتل‌عام 26نفر

خارجی
مرگ سرباز تایلندی پس از قتل‌عام 26نفر


17ساعت طول کشید تا سرباز 32ساله تایلندی که پس از قتل فرمانده‌اش و 2سرباز دیگر از پادگان گریخته و با حمله به یک مرکز تجاری مردم زیادی را به رگبار بسته و عده‌ای را نیز گروگان گرفته بود، به ضرب گلوله پلیس از پای درآید. به گفته نخست‌وزیر تایلند، این مرد جوان در مجموع 26نفر را به قتل رساند و 57نفر را مجروح کرد.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های تایلند، نقشه هولناک جاکراپاهانث توما 32ساله، روز شنبه و از پادگانی که وی در آنجا خدمت می‌کرد کلید خورد. این مرد که چند روز قبل‌تر از حادثه در فیس‌بوک خود از انتقام نوشته بود، روز شنبه با حمله به فرمانده خود او را به همراه 2سرباز دیگر به ضرب گلوله به قتل رساند. وی سپس اسلحه و مقدار زیادی مهمات را از پادگان سرقت کرد و با دزدیدن یک خودروی نظامی، راهی خیابان شد تا نقشه‌ای را که در سر داشت تکمیل کند. مقصد او یک مرکز تجاری در شهر ناکون راتچاسیما در غرب تایلند بود. سرباز جوان درست زمانی که مرکز تجاری در حال تعطیل شدن بود وارد آنجا شد و پس از آن صدای شلیک گلوله به هوا بلند شد. فیلم‌هایی که شاهدان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که صدای رگبار گلوله مرکز تجاری را پر کرده و مردم وحشتزده و هراسان به‌دنبال راهی برای فرار از مخمصه به این طرف و آن‌طرف می‌دوند.
طولی نکشید که ماجرا به پلیس گزارش شد و تیم‌های عملیاتی راهی مرکز تجاری شدند و آنجا را محاصره کردند. در نخستین گزارش‌هایی که روز گذشته از تایلند مخابره شد، آمده بود که دست‌کم 12نفر در جریان تیراندازی‌های مرد مسلح به قتل رسیده‌‌اند اما در ادامه معلوم شد که آمار قربانیان بیشتر از 12نفر است.
بی‌بی‌سی گزارش کرد که مرد مسلح پس از حضور پلیس در محل با گروگان گرفتن عده‌ای در زیرزمین مرکز تجاری مخفی و همین باعث شد که مأموران پلیس بتوانند بیشتر از 100نفر را که در طبقات مختلف ساختمان مخفی شده بودند، به سلامت از آنجا بیرون ببرند و نجات دهند. با این حال مرد مسلح حاضر به تسلیم شدن نبود و مأموران را تهدید می‌کرد که اگر وارد زیرزمین شوند، گروگان‌هایش را به قتل می‌رساند.
به‌گفته پلیس تایلند، مأموران حتی برای اینکه بتوانند این مرد را دستگیر کنند، مادر او را به مرکز تجاری منتقل کردند و وی با پسرش صحبت کرد اما نتوانست او را قانع کند که گروگان‌ها را آزاد و خودش را تسلیم کند. در این شرایط تیم‌های عملیاتی و مأموران امنیتی که ساختمان را محاصره کرده بودند، به‌دنبال راهی برای پایان دادن به این گروگانگیری بودند تا اینکه صبح دیروز نخست‌وزیر تایلند اعلام کرد که این مرد پس از گذشت 17ساعت گروگانگیری به ضرب گلوله مأموران امنیتی از پا درآمد و کشته شد.
پرایوت چان اوچا، همچنین گفت: در تیراندازی این سرباز فراری ارتش به سوی مردم 26نفر کشته و 57نفر دیگر زخمی شده‌اند. برخی از خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که حال دست‌کم 10نفر از مجروحین وخیم است و احتمال دارد آمار قربانیان افزایش پیدا کند.
به گفته نخست‌وزیر تایلند، مرد مهاجم پس از کشتن فرمانده خود و 2 سرباز دیگر از پادگان فرار و خود را به یک مرکز خرید شلوغ در مرکز شهر رساند و همین شلوغی باعث شد که آمار قربانیان زیاد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید