• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94793
+
-

خرید تلویزیون هوشمند


  دنیای‌رنگارنگ تلویزیون‌ها هر روز در حــال بهتــر ودر عین حــال سردرگم‌کننده‌ترشدن است؛ چرا که فارغ از قیمت و قدرت خرید شما، تعداد بسیار زیادی از انواع تلویزیون، از صفحه نمایش‌ بزرگ گرفته تا تلویزیون‌های بسیار پیشرفته که قیمتی معادل یک خودرو دارند، در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرد. در چنین بازاری اگر به‌دنبال خرید تلویزیون هستید، باید به نکاتی توجه کنید.
   افزایش سهم انواع تلویزیون‌ هوشمند ال‌سی‌دی، ال‌ای‌دی، او‌ال‌ای‌دی، کیو‌ال‌ای‌دی، پلاسما و... با اندازه و رزولوشن‌های متفاوت تصویراز 4K گرفته تا HD و HDR و اتصالات HDMI و... قدرت انتخاب مشتریان برای خرید تلویزیون را کم کرده است.
  هنگام خرید تلویزیون هوشمند حتما لازم نیست تلویزیونی با صفحه خمیده خریداری کنید؛ چرا که این نوع تلویزیون‌ها تنها زیبا و مد روز هستند اما مزیت یا کیفیت تصویری بهتری نسبت به بقیه ندارند. از نظر رزولوشن تصویر نیز توجه کنید که تلویزیون با رزولوشن کمتر از 4K نخرید و برای خرید تلویزیون‌های 4K باید در مورد قابلیت انطباق با HDCP سؤال کنید. برای مدل‌های پیشرفته نیز به‌دنبال تلویزیون‌هایی باشید که قابل انطباق با HDR باشد و رنگ‌هایی واقعی‌تر و کنتراست بهتری را به شما ارائه کند. همچنین تلویزیون‌های او ال دی بهتر از نمونه‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی بوده، اما به‌طور قابل توجهی گران‌تر از این انواع هستند.
   اندازه صفحه نمایش مهم‌ترین نکته هنگام خرید تلویزیون است. درنظربگیرید که به‌صورت همزمان چند نفر تلویزیون تماشا می‌کنند و اینکه قرار است تلویزیون را کجای خانه بگذارید. آن‌گاه، بزرگ‌ترین صفحه نمایشی را که مناسب فضای محیط و بودجه شماست، انتخاب کنید. مناسب‌ترین گزینه در دنیای امروزی، با درنظر گرفتن قیمت، عملکرد و شرایط اتاق نشیمن، تلویزیون‌های بین 55 تا 65 اینچ است.
  اندازه صفحه نمایش به این مسئله نیز بستگی دارد که چقدر نزدیک به تلویزیون می‌نشینید. معمولاً اگر پیکسل‌های تلویزیون را می‌بینید، بیش از حد نزدیک نشسته‌اید. حساب سرانگشتی برای محاسبه مناسب‌ترین فاصله از تلویزیون آن است که سه برابر ارتفاع تلویزیون در مدل‌های HD و یک و نیم برابر ارتفاع صفحه در 4K Ultra HD را درنظر بگیریم. به‌عبارت دیگر، می‌توانید به تلویزیون‌های 4K Ultra HD دو برابر مدل‌های دیگر نزدیک‌تر بنشینید.
  با وجود این در مورد ویژگی‌های نسبت کنتراست وسواس زیادی به خرج ندهید؛ چرا که گاهی اوقات تولیدکنندگان در مورد اعداد مختلف کنتراست اغراق می‌کنند، پس در مورد کنتراست سعی کنید تا با دیدن تصویر تلویزیون بیشتر به چشمان خود اعتماد کنید. از نظر خروجی نیز به‌دنبال تلویزیونی باشید که حداقل 4خروجی HDMI داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید