• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 15 بهمن 1398
کد مطلب : 94355
+
-

خیز دمکرات‌ها برای انتقام از سنا

استیضاح ترامپ
خیز دمکرات‌ها برای انتقام از سنا


جواد نصرتی ـ خبرنگار

طرفداری چشم‌بسته جمهوریخواهان سنا از دونالد ترامپ در محاکمه استیضاح، دمکرات‌ها را مصمم کرده است تا در انتخابات پیش‌رو در پاییز، انتقام سختی از سناتورها بگیرند.
سناتورهای جمهوریخواه‌، چنان خلل‌ناپذیر از ترامپ جانبداری کردند که حتی اجازه ندادند شهود و اسناد جدید به محاکمه او در سنا فراخوانده شوند. این رفتار آنها، آن هم 9‌ماه مانده به انتخابات سراسری در این کشور، دمکرات‌ها را مصمم کرده در زمین دیگری از ترامپ و مشخصا سناتورهای جمهوریخواه انتقام بگیرند: انتخابات.
یکی از افرادی که در روزهای اخیر به این مسئله اشاره کرده، پیت بوتیجیج، یکی از نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری است. به گزارش سی‌ان‌ان، بوتیجیج در آستانه انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها در آیوا، از رای‌دهندگان آمریکایی خواسته است این رفتار سنا را فراموش نکنند و در انتخابات پاییز، به جای سنا برای برکناری ترامپ تصمیم بگیرند: «چیزی که در سنا اتفاق افتاده واقعا ناراحت‌کننده است. چیزی که من همیشه به رای‌دهندگان یادآوری می‌کنم، این است که بله، امروز سنا هیأت منصفه (محاکمه استیضاح ترامپ) است اما فردا، نوبت ماست که هیأت منصفه باشیم. ما باید این پیام واضح را بفرستیم که تقلب، دروغ، همدستی با یک کشور خارجی برای اثرگذاری در سیاست داخلی و مهم‌تر از همه سوءاستفاده از قدرت ریاست‌جمهوری مورد پسند نیست. ما می‌توانیم بهتر از این باشیم.»
در انتخابات پاییز، علاوه بر کاخ سفید، تکلیف حدود یک سوم صندلی‌های سنا هم مشخص می‌شود و بسیاری از سناتورهایی که از ترامپ دفاع کرده‌اند، ازجمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، باید در انتخابات شرکت کنند. در این شرایط، گروه‌های لیبرال با هم متحد شده‌اند تا کاری کنند که این سناتورها، تاوان حمایت چشم‌بسته خود از ترامپ را بپردازند. در میان این گروه‌ها، «ایندیوایسبل پراجکت» که یک گروه لیبرال است، اعلام کرد که به‌صورت ویژه 9سناتور، ازجمله مک‌کانل و لیندزی گراهام متحد نزدیک ترامپ را در لیست اهداف خود قرار داده و هر کاری خواهد کرد تا جلوی انتخاب مجدد آنها را بگیرد. بخشی از فعالیت‌های این گروه، انتشار آگهی در روزنامه‌های بزرگ ایالت‌های این 9سناتور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید