• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 14 بهمن 1398
کد مطلب : 94308
+
-

هشتمین تاج‌گذاری پادشاه ملبورن

هشتمین تاج‌گذاری پادشاه ملبورن

جواد نصرتی| نواک جوکوویچ، تنیسور سرشناس صرب، در فینال اوپن استرالیا، بر نیروی جوانی و انگیزه‌های فراوان دومینیک تیم از اتریش غلبه کرد و در یک بازی 3 بر 2 به پیروزی رسید تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و برای هشتمین‌بار، جام قهرمانی نخستین گرند‌اسلم سال را بالای سر ببرد.
جوکوویچ که برای رسیدن به فینال، راجر فدرر، اسطوره تنیس را از پیش رو برداشته بود، با قهرمانی در بازی دیروز، به هفدهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های گرنداسلم رسید.
جوکوویچ 32ساله که در این بازی 2بار از دکترهای زمین کمک گرفت تا به بازی ادامه بدهد، شروع خوبی داشت و ست اول را 6 بر 4 برد اما پیروزی دومینیک تیم 26ساله در 2ست متوالی، نوید دیدن یک قهرمان تازه در ملبورن را زنده کرد. تیم در راه رسیدن به فینال، رافائل نادال، اسطوره اسپانیایی تنیس و الکساندر زوروف را شکست داده بود. اما جوکوویچ که به جنگیدن تا آخرین توپ معروف است، در ست‌های چهارم و پنجم به بازی برگشت.
برای بسیاری از هواداران در ورزشگاه راد لاور، چشم‌انداز یک قهرمان جدید هیجان‌انگیز بود و تنیسور اتریشی با حرارت زیادی تشویق می‌شد، اما این جوکوویچ بود که برنده بازی شد و پیش از سخنرانی‌اش به‌عنوان قهرمان امسال، با نام «پادشاه ملبورن» مورد تمجید قرار گرفت.
او در سخنرانی قهرمانی‌اش، به آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا و همینطور مرگ «استاد» خود کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال آمریکا اشاره کرد و گفت: «شرایط فعلی یادآور این است که ما باید همیشه در کنار هم باشیم. بیشتر از گذشته به آنهایی که شما را دوست دارند، نزدیک شوید. چیزهای بسیار مهم‌تری در زندگی وجود
 دارند.» 
این هفدهمین گرنداسلمی بود که نواک جوکوویچ فتح می‌کرد. فدرر با 20 و نادال با 19بیش از هر تنیسور دیگری در تاریخ، فاتح یکی از 4گرنداسلم تنیس شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید