• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 14 بهمن 1398
کد مطلب : 94303
+
-

مهاجرانی: مگر استقلال با مربی ایرانی بد نتیجه گرفت؟


امیرحسین اعظمی| حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978، معتقد است که فوتبال ایران باید به مربیان ایرانی اعتماد کند. به اعتقاد او هم‌اکنون شرایط برای حضور مربی خارجی در تیم ملی فراهم نیست.
  به‌نظر می‌رسد حضور مربی ایرانی در تیم ملی قطعی است. آیا این اتفاق خوبی برای تیم ملی است؟
فوتبال ما هم‌اکنون مشکلات خاص خودش را دارد و همه می‌دانند که اصلی‌ترین مشکل به مسائل مالی مربوط می‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم مربی خارجی بیاوریم چون تمام راه‌ها بسته است. در این شرایط باید به مربی ایرانی اعتماد کنیم، ما زمان کمی در اختیار داریم و باید تیم‌هایی مثل عراق و بحرین را ببریم تا به جام جهانی برویم. اگر قرار باشد مربی خارجی بیاید، در این زمان کم نمی‌تواند روی تیم ملی تسلط داشته باشد ولی مربی ایرانی شرایط بازیکنان را به‌خوبی درک می‌کند.
  ولی برخی معتقدند انتخاب مربی ایرانی بازگشت به عقب است؟
ما نباید اینقدر به گذشته فکر کنیم و تیم ملی هم نمی‌تواند مادام‌العمر مربی خارجی داشته باشد. ما باید به مربیان خودمان اعتماد کنیم، مگر استقلال و شهرخودرو با مربیان ایرانی در آسیا و لیگ برتر بد نتیجه گرفتند؟ آیا پرسپولیس با مربی ایرانی بد نتیجه می‌گیرد؟ ما باید به مربیان خودمان هم اعتماد کنیم.
  یک سال از جدایی کی‌روش از تیم ملی گذشت. قبول دارید شرایط تیم ملی بعد از جدایی این مربی بد شد؟
کی‌روش از لحاظ ایجاد نظم و مبارزه با بازیکن‌سالاری و همینطور ارتباط تیمی عملکرد بسیار خوبی داشت و هیچ‌وقت هم ضعف تشکیلاتی و برنامه‌ریزی نداشت. با این حال اعتقاد من این است که کی‌روش میراث خاصی برجای نگذاشت. ما نباید مدام به گذشته برگردیم، همه تیم‌ها ممکن است با چنین وضعیتی مواجه شوند و جدایی یک مربی یک اتفاق طبیعی است. ما که نباید با فکر کردن به گذشته، آینده را هم از دست بدهیم. حالا دیگر کی‌روش نیست، آیا ما فقط باید به گذشته فکر کنیم؟ این تفکر اشتباه است.
 در داربی پنجشنبه  تفکرات مربیان چقدر تاثیرگذار است؟
نیمکت به اندازه خودش مهم است ولی در داربی، بازیکنان مهم‌تر از مربیان هستند. باید دید نیروی انسانی دو تیم در زمین مسابقه چه عملکردی خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید