• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93940
+
-

حامد لک: موافق وقت تلف کردن نیستم!



امیرحسین اعظمی|  وقت تلف کردن‌های حامد لک در بازی‌های بزرگ، یکی از سوژه‌های خاص لیگ نوزدهم بوده و صدای خیلی‌ها را درآورده است. جالب اینکه خود لک مدعی است موافق وقت تلف کردن نیست و برای کم کردن فشار تیم حریف روی زمین می‌افتد. او در گفت‌و‌گو با همشهری توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه داده است.

  سپاهان یکی از مدعیان لیگ امسال است و ماشین توانست این تیم را در شروع دوباره لیگ متوقف کند. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
می‌دانستیم جلوی یک تیم پرقدرت قرار می‌گیریم. سپاهان در فاز تدافعی و تهاجمی یک تیم فوق‌العاده است و تمام تمرکز ما این بود که اول گل نخوریم و سپس از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. اتفاقا چند موقعیت خوب هم داشتیم که به هدر رفت. معمولا اکثر تیم‌ها بعد از تعطیلی، چند بازی زمان می‌خواهند تا به شرایط ایده‌آل برسند اما ما برای شروع، تیمی مثل سپاهان را متوقف کردیم و گرفتن یک امتیاز نتیجه خوبی بود.
  در مورد شرایط خودت هم صحبت کن.
هیچ‌وقت دوست ندارم درخصوص عملکرد خودم صحبت کنم. اگر هم خوب نتیجه می‌گیریم، گل می‌زنیم یا گل نمی‌خوریم این به‌خاطر عملکرد تیمی ماست. در تیم ما همه پشت هم قرار دارند و حامی یکدیگر هستیم.
  آیا به حضور در تیم ملی هم فکر می‌کنی؟
هر فوتبالیستی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند. همه فوتبالیست‌ها این هدف و همچنین لژیونر شدن را دنبال می‌کنند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. تمام تمرکزم این است که در رده باشگاهی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم، اگر خوب باشم قطعا دیده می‌شوم و می‌توانم به تیم ملی برسم.
  برخی معتقدند تو دروازه‌بانی هستی که زیاد وقت تلف می‌کنی. خودت هم موافقی؟
من در مجموع موافق وقت تلف کردن نیستم. گاهی اوقات یک بازیکن ضربه می‌بیند و وقتی برانکارد وارد زمین می‌شود همه خیال می‌کنند دنبال وقت تلف کردن است. شرایط دروازه‌بان اما متفاوت است و گلر نمی‌تواند بیرون برود. گاهی اوقات ممکن است ضربه‌ای بخورم و به چند ثانیه یا چند دقیقه زمان نیاز داشته باشم تا به شرایط بازی برگردم. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که یک تیم روی دروازه ما فشار می‌آورد و من هم باید از تجربه‌ام استفاده کنم و به نوعی بازی را نگه دارم. یک بازیکن همیشه باید درک خوب و درستی از شرایط یک مسابقه داشته باشد، من هم گاهی اوقات ممکن است بخواهم فشار یک تیم را در یک بازی سخت یا یک شرایط سخت کمتر کنم، ولی اینطور نیست که مدام در ذهنم قصد وقت تلف کردن داشته باشم. اکثر گلرهای دنیا هم ممکن است در شرایط سخت وقت تلف کنند، ما این را در خیلی از مسابقات می‌بینیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید